شیراز-ایرنا-چند طرح عمرانی، خدماتی و سلامت دوشنبه همزمان با آخرین روز هفته دولت در شهرستان‌های مختلف فارس به بهره‌برداری رسید.

۱۷ طرح عمرانی، اقتصادی ، خدماتی و زیربنایی با اعتباری افزون بر ۶۴۰ میلیارد ریال هفته دولت امسال در شهرستان گراش استان فارس با حضور جمعی از مسئولان محلی بهره برداری و کلنگ زنی شد.

فرماندار گراش فارس گفت: این طرح ها در بخش های مختلف شامل آبرسانی، برق رسانی، مخابرات، صنعت، بهداشت ، آموزش و عمران شهری و روستایی بودند.
مجید غلام پور دوشنبه در آیین افتتاح برخی طرح های عمرانی هفته دولت در گراش اظهار داشت: حدود نیمی از مجموع اعتبارات این پروژه‌ها از محل بودجه‌های دولتی و ۵۰ درصد نیز از محل سرمایه گذاری های بخش خصوصی و با مشارکت‌های مردمی تامین شد.
وی افزود: یکی از پروژه‌های مهم افتتاحی در هفته دولت امسال در شهرستان گراش شامل طرح گازرسانی به روستاهای کنار زیارت، شمس آباد و کسرالدشت بود.
غلام پور میزان اعتبار هزینه شده برای این طرح مهم گاز رسانی را رقمی افزون بر ۵۵ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: با بهره برداری از این پروژه گاز رسانی ۱۵۰ خانوار از نعمت گاز طبیعی برخوردار شدند.
فرماندار گراش همچنین به بهره‌برداری از دو پروژه سرمایه گذاری و تولیدی با اعتباری افزون بر ۴۵ میلیارد ریال از سوی سرمایه گذاری بخش خصوصی در این شهرستان اشاره کرد و گفت: با افتتاح این دو پروژه تولیدی برای ۱۳ نفر به طور مستقیم و برای ۳۰ نفر به طور غیر مستقیم اشتغال زایی ایجاد شد.
وی تصریح کرد: افتتاح هفت طرح مخابراتی در راستای تقویت و توسعه زیرساخت‌های مخابراتی شامل چهار طرح زیرساختی شبکه مخابرات و فیبرنوری، نصب ۳ دکل BTS اینترنت با اعتباری حدود ۸۲ میلیارد ریال نیز از دیگر طرح های مهم زیربنایی در شهرستان گراش در هفته دولت امسال بود.
وی یادآور شد: با افتتاح این طرح های مخابراتی بیش از هشت هزار خانوار شهری و روستایی از خدمات ارتباطی مناسب برخوردار شدند.
بهره برداری از هشت واحد مسکونی کمیته امداد امام (ره) برای مددجویان زیر پوشش این نهاد حمایتی با اعتباری افزون بر ۲۰ میلیارد ریال و با زیربنای هر واحد مسکونی ۹۰ متر مربع از دیگر پروژه های مهم افتتاحی هفته دولت امسال در شهرستان گراش بود.
غلام پور تصریح کرد: بهره برداری از یک واحد آموزشی شامل  مدرسه ۶ کلاسه در دهستان فداغ بخش مرکزی شهرستان گراش با مساحت حدود ۲ هزار و ۵۰۰ متر مربع و اعتبار پیش بینی شده افزون بر ۲۱ میلیارد ریال با مشارکت بالای ۹۰ درصدی خیرین از دیگر پروژه های عمرانی و خدماتی افتتاحی هفته دولت ۱۴۰۰ در این شهرستان بود.
فرماندار گراش گفت: همچنین در هفته دولت امسال عملیات ساخت یک مدرسه ۶ کلاسه با زیربنای ۹۰۰ متر مربع و با مشارکت خیرین و اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان فارس و با مجموع اعتبار پیش بینی شده حدود ۱۴۰ میلیارد ریال آغاز شد.
وی تصریح کرد: رقمی افزون بر ۳۵ میلیارد ریال از اعتبار مورد نیاز این واحد آموزشی از سوی یک خیر گراشی تامین شده است.
شهرستان گراش در فاصله  ۳۵۹ کیلومتری شیراز واقع شده است.

خفر
همچنین سه پروژه در حوزه راه و جاده با اعتباری بیش از ۳۰ میلیارد ریال در شهرستان خفر کلنگ‌زنی شد یا به بهره‌برداری رسید.
همچنین یک سالن ورزشی افتتاح و ۶مسکن معلولین به مددجویان بهزیستی تحویل داده شد.
نماینده مردم شهرستان‌های جهرم و خفر دوشنبه در حاشیه افتتاح این پروژه‌ها گفت:در آخرین روز از هفته دولت، سالن تخصصی ورزش ژیمناستیک در شهر باب انار شهرستان خفر به بهره‌برداری رسید.
محمدرضا رضایی کوچی افزود: این سالن با عرصه ۶۰۰ و زیربنای ۳۰۰ مترمربع به همت آموزش و پرورش خفر با اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیون تومان تجهیز و راه‌اندازی شده است.
وی ادامه داد: همچنین ۶ پروژه مسکن معلولین به مددجویان بهزیستی خفر تحویل داده شد.
وی تصریح کرد: این مسکن‌ها به خانواده‌های دارای دو معلول در خفر تحویل داده شد که با همیاری اداره بهزیستی شهرستان و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اعطای وام بلاعوض به متقاضیان ساخته شده است.
وی اظهار کرد:  همچنین عملیات اجرایی احداث بلوار محور اصلی خفر تا انتهای این شهرستان حدفاصل  بیمارستان خفر به سمت جهرم آغاز شد.
رضایی کوچی افزود: این پروژه با احداث رفوژ وسط و لبه‌گذاری به طول ۶۰۰ متر و اعتباری بالغ بر ۸ و نیم میلیارد ریال ظرف مدت ۴ ماه به بهره‌برداری خواهد رسید.
وی تصریح کرد: روکش آسفالت محور باغ کبیر به سمت تادوان به طول ۶ کیلومتر و اعتبار ۲۱ میلیارد ریال نیز به بهره‌برداری رسید.
وی اظهار کرد: همچنین خیابان اصلی فتح آباد که عملیات بهسازی آن با اعتباری بیش از یک ملیارد تومان با همکاری شورا و دهیاری فتح‌آباد و بنیاد مسکن شهرستان خفر انجام شده بوده، به صورت رسمی به بهره‌برداری رسید.
شهرستان خفر در فاصله ۱۰۸ کیلومتری از جنوب شرق شیراز قرار دارد.

کوار
همزمان با هفته دولت ۲۰ پروژه حوزه سلامت در شهرستان کوار با اعتباری بیش از ۴۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.
رییس بیمارستان حضرت فاطمه الزهرا(س) کوار با گرامیداشت هفته دولت افزود: این پروژه ها شامل دستگاه تهویه هوا، اتاقک زباله سوز بیمارستان، دستگاه بی خطرساز زباله، دستگاه تصفیه فاضلاب، کنسول جراحی سرپایی برای اورژانس بیمارستان، راه اندازی سالن جلسات مزین به نام شهید «احمد ابراهیمی» است.

به گفته امید نیکو ، تجهیز اتاق CPR و راه اندازی اتاق پزشک جدید، دو جایگاه جدید داروخانه، خرید و نصب دستگاه های ونتیلاتور و مانیتور، افزوده شدن دو دستگاه جدید دیالیز به دستگاه های دیالیز سالن شهید «استوار»، تخت ژنیکو برای زایشگاه بیمارستان، اتاق جدید IT، دستگاه عفونی شویی، ساخت و تجهیز سالن انتظار برای بیماران درمانگاه، ایجاد اتاق اداری جدید از دیگر طرحهای افتتاح شده است.

وی افزود: ستگاه cpap مربوط به کمک به موارد کرونا، ایجاد اتاق آموزش در بخش زایشگاه، محوطه سازی ورودی بیمارستان، اصلاح و گسترش انبار داروخانه و دستگاه سونوگرافی جدید بیمارستان است که برای توسعه و گسترش ارایه خدمات به بیماران و مراجعان بیمارستان به بهره برداری رسید. 

او ادامه داد: اعتبارات هزینه شده برای راه اندازی این پروژه های عمرانی و خرید و نصب دستگاه ها و تجهیزات درمانی از سوی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، اعتبارات استانی، اعتبارات شهرستانی و مشارکت های بین بخشی حوزه درمان شهرستان با سازمان ها مانند شرکت نفت، ذوب آهن و هلال احمر و با پیگیری مسوولان شهرستان کوار فراهم شده است.

رییس بیمارستان حضرت فاطمه الزهرا(س) کوار در زمینه خدمت رسانی به بیماران کووید۱۹ در این مرکز درمانی نیز بیان کرد: اورژانس بیمارستان با هفده تخت در حال خدمت رسانی به بیماران است که بخشی از این تخت ها برای بستری بیماران مبتلا به کرونا و بخشی نیز به بستری بیماران مشکوک ابتلا به کرونا اختصاص دارد.

 نیکو گفت: شهرستان کوار در چند ماه گذشته از شهرستان های دارای وضعیت قرمز کرونا در استان فارس بوده است و بیماران زیادی به بیمارستان مراجعه کرده اند که با تامین اکسیژن و زیرساخت های لازم، خدمات درمانی به مراجعان و بیماران ارایه می شود.

کوه چنار 
با حضور معاون گردشگری، هماهنگی و مدیریت امور زائرین استانداری فارس، تعدادی از پروژه های عمرانی در بیمارستان شهید «فرج اله رضازاده» قائمیه در هفته دولت به بهره برداری رسید.
  در آیین بهره برداری از تصفیه خانه و دوربین مداربسته و همچنین کلنگ زنی دو پانسیون پزشک در بیمارستان قائمیه، از تلاش کادر درمان و مجموعه بهداشت و درمان در خدمت رسانی به بیماران و مراجعان به ویژه در شرایط شیوع کرونا، تقدیر شد.
 سید علی نقی طبیب لقمانی  پس از بازدید و بهره برداری از سیستم پایش تصویری بیمارستان، وجود این بخش را برای ارتقای نظم و امنیت این مجموعه لازم و ضروری دانست.  
او در ادامه این برنامه ها، کلنگ آغاز ساخت دو واحد پانسیون پزشک در بیمارستان شهید رضازاده قائمیه را به زمین زد.
رییس بیمارستان شهید  فرج اله رضازاده  قائمیه، در آیین کلنگ زنی دو پانسیون پزشک این مرکز درمانی گفت: ساخت این واحدها، در راستای جذب پزشکان و ماندگاری آنان در شهرستان ضروری است که این دو پروژه عمرانی پس از ساخت، بر اساس برنامه ریزی های انجام شده در دهه فجر بهره برداری می شود. 
صادق ساسانی پور  در برنامه آغاز به کار تصفیه خانه بیمارستان، بیان کرد: با بهره برداری از این بخش، روش تصفیه ای نوین اجرایی می شود که بازدهی بسیار خوبی دارد و با توجه به اینکه بیمارستان در دامنه کوه واقع شده و در مسیر رودخانه های فصلی قرار دارد، ساخت این تصفیه خانه برای حفظ آب آشامیدنی شهر ضروری بوده است.
او از هزینه حدود ۲۲ میلیارد ریال برای این پروژه ها، خبر داد.