همدان- ایرنا- معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه ملایر با اشاره به شرایط خطرناک ناشی از همه گیری ویروس کرونا، گفت: نظارت تیم‌های بازرسی از اصناف، کسبه و بازاریان با هدف اجرای دقیق پروتکل های بهداشتی و برخورد با متخلفان تشدید می شود.

به گزارش ایرنا؛ "حسین فارسی" روز دوشنبه در ستاد مقابله با کرونا شهرستان ملایر اظهار داشت: تمامی واحدهای صنفی، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، دستگاه‌های اجرایی، بانک‌ها، تالارها، رستوران‌ها، کسبه و بازاریان ملزم به رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی هستند.

وی افزود: کم کاری در جریان نظارت تیم های بازرسی پذیرفته نیست و همچون گذشته باید بر حسن اجرای محدودیت‌های مرتبط با کرونا نظارت جدی شود.

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه ملایر با تاکید بر اینکه فعالیت روزانه تیم‌های نظارت و بازرسی باید دارای خروجی مطلوب باشد، ادامه داد: طی روزها و هفته‌های گذشته روند بازرسی‌ها تا حدودی کُند شده که مورد قبول نیست.

فارسی بیان کرد: به دنبال پلمب واحدهای صنفی نیستیم، اما چنانچه شاهد تخلف و عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی اصناف و سایر مراکز باشیم، به صورت جدی با متخلفان برخورد می شود.

وی تاکید کرد: ملایر در وضعیت قرمزِ پرخطر کرونا قرار دارد و باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از ورود به پیک بعدی و شیوع نوع جهش یافته ویروس جلوگیری کنیم.

آماده‌سازی ۲ مرکز برای واکسیناسیون دُز سوم

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه ملایر با اشاره به روند مطلوب واکسیناسیون در شهرستان، گفت: لیست افراد شاغل در کارخانجات، نانوایی‌ها، واحدهای صنفی شلوغ، مراکز پرخطر، ارگان‌ها و اداراتی که هنوز واکسن نزده‌اند، به مرکز بهداشت ارسال شود تا در نوبت واکسیناسیون قرار گیرند.

وی با بیان اینکه متولدین ۱۳۶۰ به قبل می‌توانند واکسن بزنند، تاکید کرد: اکیپ‌های بازرسی هنگام نظارت از اماکن و واحدهای صنفی، واکسیناسیون افراد را مد نظر قرار داده و افراد مشمول واکسیناسیون را نسبت به تزریق واکسن آگاه کنند.

تزریق واکسن؛ مانع ورود به پیک بعدی است

مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر نیز گفت: روز گذشته بیشترین میزان نمونه‌گیری و تست کرونا را داشتیم که حدود ۸۰ درصد آنها مثبت و درصد بالایی بستری شدند.

"محسن ترکاشوند" با اشاره به درمان سرپایی تخصصی بیش از ۱۰۰ بیمار کرونایی و بستری بیش از ۳۰۰ بیمار در بیمارستان‌های ملایر  بیان کرد: وضعیت شیوع کرونا، ابتلا و بستری بیماران اصلا خوب نیست و ادامه این روند شرایط را بحرانی‌تر خواهد کرد.

وی با بیان اینکه تمام همّ و غمّ ما تزریق واکسن و ایمن کردن درصد بالایی از جمعیت شهرستان است، ادامه داد: تاکنون ۱۰۲ هزار دُوز واکسن در این شهرستان تزریق شده که ۷۵ هزار دُور اول و مابقی دُوز دوم است.

به گزارش ایرنا؛ تمامی شهرستان‌های استان همدان در وضعیت قرمز کرونا قرار دارند.