بوشهر-ایرنا- استاندار بوشهرگفت: با وجود تحریم‏‌های ظالمانه و بیماری فراگیر کرونا این ۲ پدیده منجر به توقف روند توسعه در این استان نشد.

به گزارش ایرنا، عبدالکریم گراوند روز دوشنبه در اختتامیه بیست و چهارمین جشنواره شهید رجایی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دولت افزود: کرونا منجر به بلعیده شدن بخش زیادی از اعتبارات استان بوشهر شد در شرایطی که در نبود کرونا این اعتبارات می‌‏توانست در خدمت توسعه پایدار استان باشد.

وی بیان کرد: در این چند سال شرایط تحریمی و جنگ اقتصادی از دیگر موانع اصلی در اجرا پروژه‏‌ها بود چرا که دشمن قصد داشت نظام اسلامی را از پای درآورد ولی با این وجود طرح‌ها و برنامه‌های مهمی بدون وقفه اجرا و به بهره‌برداری رسیدند.

گراوند اظهارداشت: در چنین شرایطی فعالیت و خدمات همه دستگاه‌های اجرایی قابل تقدیر و ستایش است چراکه با تلاش، عملکرد درخور توجهی به ثبت رساندند و هر آنچه که در توان داشتند را رو کردند.

وی افزود: در موضوع کرونا طی ۱.۵ سال گذشته حدود ۱۸۰۰  نفر از  بیماران کرونایی در استان بوشهر جان  خود را از دست دادند و خسارت عمده‌ای به حوزه سلامت و اقتصاد جامعه وارد شد.

استاندار بوشهر گفت: با این حال در این شرایط سخت تعداد تخت‌های بیمارستانی استان بوشهر از ۹۵۰  به یک هزار و ۷۵۰ تخت افزایش یافت و این درحالی است که در چهار سال گذشته در هر سال ۱۰۰  تخت بستری به بخش درمان افزوده شد.

وی با اشاره به افزایش عمر ساختمان‌های درمانی و بهداشتی استان بوشهر گفت: در چهار سال گذشته ضمن افتتاح پروژه‌های مختلف درمانی و بهداشتی عمر ساختمان‌ها از ۲۵ سال به ۱۰ افزایش پیدا کرد.

وی افزایش طرح‌های ورزشی را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: در مدت یاد شده در هر ۱۸ روز یک پروژه ورزشی در استان بوشهر افتتاح شد و اعتبار اجرا طرح‌های آبیاری نوین کشاورزی از ۲ میلیارد تومان در سال به ۲۴.۵ میلیارد تومان افزایش پیدا کرد.

گراوند اضافه کرد: با افزایش اعتبارات این بخش، اراضی تحت پوشش آبیاری نوین از یک‌هزار و ۵۳۴ هکتار در سال به سه هزار و ۵۰۰ هکتار خواهد رسید.

گراوند همچنین از افتتاح نخستین بیمارستان در شهرهای جدید کشور در  شهر جدید عالیشهر بوشهر خبر داد و گفت: بیمارستان عالیشهر بوشهر با ۳۰ تخت بزودی افتتاح می‌شود که نقش مهمی در عرصه مقابله با کرونا دارد.

وی بیان کرد: اجرا طرح‌های راه‌سازی با ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان و در راستای ساخت مسکن ویژه محرومان و نیازمندان ۲ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی با انعقاد تفاهم‌نامه مورد توجه قرار گرفت که یکهزار واحد آن تکمیل و تحویل شد و در هفته دولت امسال  نیز ۴۷۴ واحد مسکونی دیگر تکمیل و افتتاح شد.

گراوند در ارتباط با حوزه تامین آب آشامیدنی استان بوشهر نیز اظهارداشت: در این زمینه ۸۵۰ کیلومتر از شبکه آبرسانی نوسازی و اصلاح شد که با اجرا طرح‌های مهم و زیربنایی تابستان امسال بدون تنش و بحران در حال سپری است.

وی همچنین از سرمایه‌گذاری یک‌هزار و ۲۰۰ میلیارد تومانی در بخش پروژه‌های شیرین‌سازی آب دریا در استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: ۲ پروژه ۳۵ هزار و ۱۷ هزار مترمکعب آب‌شیرین‌کن در مرکز استان بوشهر در حال اجرا است که بزودی فاز نخست آنها وارد مدار تولید می‌شود.

استاندار بوشهر اضافه کرد: با افتتاح این پروژه‌های آب‌شیرین‌کن و تولید روزانه ۹۰ هزار مترمکعب آب مشکل شهر بوشهر برطرف می‌شود.

وی تاکید کرد: با وجود همه مشکلات مدیران این دولت با تمام وجود پای کار بودند هر چند در حوزه معیشت مشکلاتی برای مردم بوجود آمد ولی در حوزه توسعه ای خدمات قابل توجهی انجام گرفته است.

گراوند اظهارداشت: اکنون آرزو می کنم هر فردی که به عنوان استاندار جدید بوشهر انتخاب می‏‌شود سدها و راه آهن اجرایی شده را به نتیجه برساند.

وی افزود: باید با درسی که از مکتب شهید رجایی می‌گیریم مکتب خدمت گذاری به مردم را فراموش نکنیم و همواره فرصت خدمت به مردم غنیمت شمرده شود.

گراوند اظهارداشت: اکنون نیز با توجه به تغییر و تحولات ناشی از روی کار آمدن دولت جدید این روند نباید منجر به کمترین اختلال در روند توسعه و پیشرفت استان بوشهر شود.

در این آیین ۱۱ دستگاه اجرایی برتر استان بوشهر معرفی شدند.