گرگان- ایرنا- انتشار حواشی جلسات شورای شهر گرگان بازخوردی منفی به همراه داشته است به نحوی که شهروندان با گلایه از این اتفاق خواستار آنند که اعضای پارلمان شهری با وحدت و همدلی و همکاری اصولی و با انتخاب شهردار توانمند گامی موثر برای توسعه منطقه بردارند.

به گزارش ایرنا ، بازنشر ویدیوی جنجال و تنش در صحن علنی شورای اسلامی گرگان در حالی که که هنوز تعداد جلسات این نهاد مدنی دو رقمی هم نشده است موجب نگرانی جمعی از شهروندان و مسوولان استان شد، موضوعی که هر چند در ظاهر ختم به خیر شد اما نشان داد که این اختلاف نظر اعضای شورای شهر باید با هدف نقد سازنده برای توسعه شهر منجر شود.

در حالیکه شهر گرگان با چالش های متعددی دست به گریبان است و مردم انتظار دارند تا  انتخاب شهردار به عنوان اولویت کاری اعضای شورا سریعتر به نتیجه برسد ، بروز چنین رفتارهایی با منافع شهر در تضاد است.

اهالی گرگان انتظار دارند با روی کار آمدن دولت جهادی و کابینه جدید دولت سیزدهم اهتمام مدیران شهری بر رفع تنگناهای مرکز استان متمرکز شود، مدیران شهری مرکز گلستان در سال‌های گذشته برنامه های متعددی در راستای توسعه این شهر ترسیم که بخشی از آن اجرایی و تعدادی همچنان ابتر مانده است.

اعضای ششم شورای شهر گرگان با شعار خدمت و تحول در توسعه و آبادانی شهر وارد پارلمان شهری شدند و در گام نخست با کنار گذاشتن عبدالرضا دادبود یکی از کارکنان شهرداری را به عنوان سرپرست شهرداری انتخاب کردند تا شهرداری توانمندتر و هم سو با برنامه های خود در دوره ششم شورای اسلامی شهر برگزینند.

مردم انتظار دارند تا اعضای شورای شهر با پرهیز از اختلاف و مصاحبه های حاشیه ای خالق فضایی آرام و منطقی باشند و با اتخاذ تصمیات عاقلانه  زمینه توسعه روز افزون گرگان را رقم بزنند.

 سامان میر افاضلی یکی شهروندان گرگانی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از اتفاقات پیش آمده در صحن پارلمان شهری ابراز تاسف کرد و گفت:‌ گرگان نیازهای بسیاری دارد ، اعضای شورای شهر به جای پرداختن به حواشی شهر باید به دنبال رفع مشکلات مردم باشند و کارنامه مطلوبی از خود بر جا بگذارند.

وی گفت: ترافیک و حمل  و نقل عمومی در گرگان به یک معضل اساسی بدل شده و سالهاست کسی برای آن برنامه ای ندارند اعضای شورای شهر به جای پرداختن به مسائل کم اهمیت باید به فکر راه حلی برای پایان دادن به این مشکل باشند.

میرافضلی ادامه داد:‌ پروژه های شهری گرگان مانند تله کابین وضعیت مبهمی دارند باید در پارلمان شهری به دنبال توسعه شهر باشند و با طور قطع  ادامه تنش و حاشیه به گرگان آسیب می زند.

حنانه سلیمانی فرد به خبرنگار ایرنا گفت:  منتخبان مردم در این نهاد مردمی باید بدانند که برای خدمت به شورا رفته اند.

وی گفت:‌ افرادی که به طور مثال چندین دوره سابقه حضور در پارلمان شهری را دارند باید خویشتن دار باشند باید منطق و اخلاق را سرلوحه فعالیت خود قرار دهند.

سلیمانی فرد گفت:‌ شاید در برخی از طیف های اجتماعی شهر شاهد رفتارهای تهاجمی و خشن باشیم که منشا در کم سوادی و یا آموزش های شهروندی است اما تماشا چنین رفتارهایی از برخی از منتخبان شهر جای تامل دارد.

رییس کمیسیون گردشگری شورای اسلامی شهر گرگان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت:‌ اختلاف نظر در امور شورایی امری عادی و مطلوب است اما نباید این موضوع به تشنج و یا خلق حاشیه در این نهاد مردمی بدل شود.

 علی اکبر بصیر نیا گفت: در زمان حاضر چندین پروژه عمرانی در شهر در جریان است، نباید با دامن زدن به اختلافات سبب  کاهش امنیت روانی سرمایه گذاری شهر شویم. به گفته بصیرنیا هنگام که مباحث حاشیه به شبکه های اجتماعی و مصاحبه له و علیه اعضای شورا برسد، رغبت سرمایه گذاران به مشارکت در پروژه های شهری کاهش می یابد.

 رییس کمیسیون گردشگری  شورای اسلامی شهر گرگان تصریح کرد:‌ اعتبارات و بودجه شهرداری بسیار محدود است، اگر نتوانیم  موفق به جذب سرمایه گذار شویم در اداره شهر و حتی توسعه گرگان با چالش روبرو می شویم.

بصیر نیا گفت : برای آنکه بتوانیم به وعده هایی که در دوره تبلیغات داده این جامه عمل بپوشانیم باید از ظرفیت بخش خصوصی بهره کافی بگیریم .

 نایب رییس شورای گرگان هم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت:‌ اعضای شورای شهر به پشتوانه هزاران رای مردم وارد پارلمان شهری شده اند و شهروندان به عملکرد آنها ، رفتار و سخنان آنها حساس هستند.

عیسی مهری ادامه داد:‌ هنگامی که سخن از مودت همدلی برای توسعه شهر می زنیم باید به آن پایبند باشیم. رفتارها و کردار اعضای شورا باید به نحوی باشد تا منتهی به توسعه شهر شود.

همگرایی رمز  توسعه شهر گرگان

وی بیان کرد:‌ رمز توسعه گرگان  همگرایی اعضای شوراست، با گذشت حدود ۱۰ جلسه از عمر شورا شاهد برخی اتفاقات در صحن علنی بودیم که نشانه خوبی نیست نباید با رفتارمان مردم را دلسرد و مایوس کینم.

وی گفت:‌ گرگان کارهای بر زمین مانده بسیاری دارد که با اخلاق و منطق مدیران شهری شاهد تحقق آنها خواهیم بود.

سخنگوی شورای شهر گرگان هم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت:‌ برخی از  تحولات شورا مایه دلسردی مردم می شود.

لزوم شتاب بخشیدن به توسعه شهر

حجت الله مقسم افزود:‌ متاسفانه انتشار  تصاویر مربوط به حواشی جلسه علنی شورا ، بر دیدگاه عمومی شهروندان تاثیر گذاشته است باید با جبران این اتفاق و اتخاذ تصمیمات درست  علاوه شتاب بخشیدن به توسعه شهر ، این موارد را اذهان پاک کنیم.

 البته رییس شورای شهر گرگان معتقد است که حواشی پیش آمده ناشی از تحریک یکی از اعضای شورا در رابطه به طرح تحقیق و تفحص ازسازمان های زیر مجموعه شهرداری و رویه فسادستیزی شوراست.

صفر علی پایین محلی دیگر عضو  این شورا گفت: برخی بریز و بپاش ها در بیت المال در دوره قبلی شورا  اتفاق افتاده است که در صورت بر ملا شدن خیلی از مسائل شهری روشن می شود.

ناصر گرزین  که سابقه عضویت در چهار دوره شورای شهر گرگان را در کارنامه دارد به خبرنگار ایرنا گفت: بنده  و همه اعضای شورا از طرح تحقیق و تفحص از بخش های مختلف شهرداری استقبال می کنیم و این را از وظایف شورا تلقی می کینم.

وی گفت: حواشی و تنش ایجاد شده در این نهاد مردمی به نحوه اداره و گفتار رییس شورا بود که خارج از حیطه اختیارات رییس شوراست.

ریاست شورا صرفا وظیفه مدیریت جلسات را بر عهده دارد و در سایر موارد همانند ۹ عضو شورا صرفا یک رای دارد.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تنش و حواشی ایجاد شده در جلسه شورای شهر گرگان گفت که رفتارهای غیر متعارف برخی از اعضای شورای شهر چشم انداز ترسیمی برای توسعه گرگان را مختل می کند.

حوادث پیش آمده زیبنده شهر گرگان نیست 

رمضانعلی سنگدوینی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از حوادث پیش آمده در صحن شورای اسلامی گرگان گلایه کرد و گفت:‌ اعضای دوره ششم پارلمان شهری افرادی با تجربه و جزو نخبگان شهر هستند که رفتارهای ایجاد شده در صحن علنی این نهاد زیبنده گرگان نیست.

نماینده مجلس که به دیدار اعضای شورای شهر رفته بود گفت :‌تصمیمات لازم برای توسعه شهر و انتخاب شهردار باید در محیطی آرام و بر مبنای منطق اتفاق بیفتد، بهره مندی از اخلاق و ادبیات مناسب از جمله ویژگی های هر مدیری است.

 وی از اعضای شورای شهر خواست تا تلاش نکنند تا با مصاحبه های متعدد به این تنش و حواشی دامن بزنند.

مردم نباید نگران توسعه شهر شوند

سنگدوینی گفت :‌ در زمان حاضر بسترهای خوبی در بخش گردشگری در گرگان مهیاست نباید با تنش  و بی اخلاقی مردم را نگران توسعه شهر کنیم .

نماینده  مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی اظهارداشت:‌ظرفیت های گردشگری گرگان بیشمار است و اگر این ظرفیت در شهرهای دیگری کشور قرار داشت یقینا علاوه بر توسعه بیشتر شهر  اشتغال در شهر هم متحول می شد .

 بگفته وی وجود تفرجگاه هایی مانند نهار خوران  الگندره و هزار پیچ فرصت بی نظیری است تا با جذب سرمایه گذاران خلاق بخش از دغدغه های مالی مدیریت شهری گرگان را حل کنیم.

 سنگدوینی گفت که گرگان در بخش هایی مانندفضای سبز ، مناسب سازی فضای شهری و ترافیک دارای مشکلات متعی است که نیاز است پارلمان شهری با تمرکز و وحدت عمل درصدد یک شهردار  توانمند و به دنبال حل این مشکلات باشند.

به گزارش ایرنا ، شامگاه شنبه هفته جاری و در نهمین جلسه رسمی و علنی شورای شهر گرگان ، تعدادی از اعضای شورای شهر نسبت به نحوه مدیریت جلسه توسط رییس شورا  اعتراض  کردند که این امر سبب شد تا دقایقی جلسه رسمی پارلمان شهری با موضوع انتخاب شهردار متشنج شود.