مهاباد- ایرنا- کشف و ضبط ۴۰ حلقه لاستیک قاچاق، توقیف ۶۰۰ کیلوگرم مرغ زنده خارج از شبکه و همچنین جمع آوری چهار متکدی در محورهای مواصلاتی مهاباد از جمله اخبار کوتاه این شهرستان طی ۴۸ ساعت گذشته است.

فرمانده انتظامی مهاباد روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ماموران ایستگاه بازرسی دارلک در پی تشدید اقدامات مبارزه با قاچاق کالا و ارز حین گشت زنی در محورهای مواصلاتی سطح حوزه استحفاظی، یک دستگاه خودرو پیکان وانت حامل کالای قاچاق را شناسایی کردند.

سرهنگ محمد توحیدی افزود: با هوشیاری ماموران خودرو مورد نظر متوقف و در بازرسی از آن ۴۰ حلقه لاستیک خارجی قاچاق کشف و ضبط شد.

وی با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش لاستیک‌های قاچاق را ۳۰۰ میلیون ریال برآورد کرده اند، گفت: در این خصوص خودروی حامل محموله قاچاق به پارکینگ منتقل و متهم با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شد.

فرمانده انتظامی مهاباد با بیان اینکه قاچاق کالا، اثرات منفی بر امنیت اقتصادی جامعه دارد، خاطرنشان کرد: در همین راستا مبارزه بی امان و خستگی ناپذیر پلیس با اخلالگران نظام اقتصادی به صورت مستمر ادامه دارد.

۶۰۰ کیلوگرم قطعه مرغ زنده فاقد مجوز در محور مهاباد_ ارومیه توقیف شد.

فرمانده انتظامی مهاباد اظهار داشت: ماموران ایستگاه ایست بازرسی دارلک حین کنترل خودروهای عبوری در محور مهاباد _ ارومیه به یک دستگاه وانت نیسان مشکوک شدند و آن را متوقف کردند.

سرهنگ توحیدی با اشاره به اینکه در بازرسی از خودروی توقیفی ۶۰۰ کیلوگرم قطعه مرغ زنده فاقد هر گونه مجوز قانونی و بهداشتی کشف شد، افزود: برابر اعلام کارشناسان ارزش محموله توقیف شده ۲۲۰ میلیون ریال برآورد شده است.

وی اضافه کرد: در این راستا یک متهم دستگیر و یک دستگاه خودرو توقیف و پس از تشکیل پرونده مقدماتی جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.

قاچاق طیور، احشام و دام جزو خطوط قرمز ستاد مبارزه با قاچاق کالا در این شهرستان محسوب می‌شود

چهار متکدی در محورهای مواصلاتی مهاباد جمع آوری شدند

رییس اداره راهداری حمل و نقل جاده ای مهاباد گفت: به دنبال افزایش تعداد متکدیان در محورهای ورودی به این شهرستان ساماندهی و برخورد با این افراد در دستور کار قرار گرفته است.

محسن خادمی اضافه کرد: در همین راستا چهار متکدی در محورهای سه راهی برهان، یوسفکند، سه راهی ترشکان و کمربندی دارلک در محدوده مسکونی روستای لج شناسایی و جمع آوری شدند.

وی با اشاره به اینکه اغلب متکدیان غیر بومی هستند، اظهار داشت: نفرات جمع آوری شده ضمن برخورد و اخذ تعهد به شهرهای خود هدایت شدند.

مهاباد با ۲۴۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.