بجنورد- ایرنا- مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی گفت: از ابتدای محرم تاکنون بیش از ۱۲ هزار بسته معیشتی به ارزش ۳۶ریال بین نیازمندان و خانواده‌های آسیب دیده از کرونا در استان توزیع شده است.

مجید الهی راد روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طرح توزیع غذای گرم در قالب طرح اطعام و احسان حسینی با مشارکت مراکز نیکوکاری، خیران وگروه های جهادی از ابتدای محرم در استان اجرا شد و تا کنون ۸۰۰ هزار وعده غذای گرم طبخ و بین خانوارهای تحت حمایت و سایر افراد نیازمند توزیع شده است.

وی گفت: در مجموع  وعده های غذای توزیع شده به ارزش ۱۷۱ میلیارد و ۷۲۰ میلیون ریال است.

وی با بیان اینکه کار طبخ و بسته بندی غذا در ۷۲ آشپزخانه مستقر در نقاط مختلف استان، با رعایت دستوالعمل‌های بهداشتی انجام و توزیع می‌شود گفت: این طرح تا پایان ماه صفر ادامه خواهد داشت.

الهی راد اظهار داشت: علاوه بر توزیع غذا  در این طرح چهار هزار بسته بهداشتی به ارزش ۳۱۵ میلیون ریال بین نیازمندان استان توزیع شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان با اشاره به اینکه خیران نیک‌اندیش می‌توانند برای مشارکت در طرح اطعام حسینی به‌صورت غیرحضوری کمک‌های خود را به دست نیازمندان برسانند، اظهار داشت: شماره‌گیری کد دستوری #۰۵۸*۸۸۷۷* و واریز وجوه نقدی به شماره کارت مجازی ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۳۰۶۱۰ امکان‌پذیر است.

بیش از ۶۰ هزار و ۲۵۵ خانوار با جمعیتی حدود ۱۱۲ هزار نفر در استان خراسان شمالی زیر پوشش خدمات حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند.

این استان ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آنان در روستاها سکونت دارند.

خراسان شمالی از نظر سرانه درآمد خانوار، در ردیف آخرین استانهای کشور قرار دارد.