کاشان - ایرنا - سرپرست شبکه بهداشت و درمان آران و بیدگل با اشاره به تکمیل ظرفیت بیمارستان سیدالشهدا (ع) نخستین مرکز درمانی مخصوص بستری بیماران مبتلا به کرونا در این شهرستان، از آغاز بستری بیماران کووید ۱۹ در بیمارستان ثامن الحجج (ع) خبر داد.

به گزارش ایرنا، اعظم باقری روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: در پی تکمیل ظرفیت و حجم زیاد مراجعه بیماران نیازمند بستری به بیمارستان سیدالشهدا (ع) به عنوان تنها بیمارستان ریفرال کرونا این شهرستان، بیمارستان ثامن الحجج (ع)  نیز برای بستری بیماران مبتلا به کرونا اختصاص یافت.

وی با بیان اینکه کمتر از ۲۴ ساعت از پذیرش بیماران کرونایی در بیمارستان ثامن‌الحجج (ع) می‌گذرد، ادامه داد: بخش بستری اورژانس این بیمارستان با پذیرش ۱۱ بیمار تکمیل و ۲ بخش بستری دیگر برای پذیرش افزایش احتمالی بیماران آماده‌سازی شده است.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان آران و بیدگل با اشاره به اینکه طبقه نخست بیمارستان ثامن‌الحجج (ع) به طور صرف به خدمات بستری زنان، زایمان و نوزادان اختصاص دارد، اظهار داشت: شمار بستری‌ بیماران مبتلا به کرونا در این شهرستان بیش از موارد سرپایی است، به طوری که روزانه بین ۱۰ تا ۲۰ بیمار جدید بستری و ۱۵ تا ۲۰ بیمار ترخیص می‌شوند.

به گفته وی، اکنون در مجموع ۱۳۵ بیمار در بیمارستان‌های آران و بیدگل بستری هستند که از این تعداد، پنج بیمار در بخش مراقت‌های ویژه تحت مراقب و درمان قرار دارند.

وی اضافه کرد: اختصاص بیمارستان ثامن‌الحجج (ع) به بیماران کووید ۱۹ با حمایت‌های مسوولان دانشگاه علوم پزشکی کاشان در تامین منابع و تجهیزات مورد نظر طی هفته‌های اخیر حاصل شده است.

ویروس کرونا (COVID-۱۹) اواسط دسامبر ۲۰۱۹ (۲۴ آذر ۹۸) در شهر «ووهان» کشور چین گزارش شد؛ ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام‌ برده می‌شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در این کشور اعلام کرد؛ این ویروس در نهایت به همه کشورها از جمله ایران سرایت کرد و سازمان بهداشت جهانی را بر آن داشت تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی همچون استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی توصیه‌ شده است.

شهرستان آران‌ و بیدگل با جمعیت افزون بر ۱۰۳ هزار نفر و برخورداری از دو باب بیمارستان، ۹ خانه بهداشت، ۶ مرکز خدمات شهری و هفت پایگاه سلامت در فاصله نزدیک به ۶ کیلومتری کاشان و ۲۱۵ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.