گرگان - ایرنا - دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور گفت: در زمان حاضر ۵۷۰ انبار تجهیزات این نهاد با هدف جابجایی سریع، کمک بموقع و امدادرسانی در اسرع وقت به حادثه دیدگان در سراسر کشور فعال است.

محمدحسن قوسیان‌مقدم روز چهارشنبه در حاشیه آغاز عملیات اجرایی انبار این نهاد در شهر علی آبادکتول استان گلستان در گفت و گو با ایرنا اظهارداشت: پاسخگویی و یاری رساندن در حوادث از جمله فعالیت های جمعیت هلال احمر است که به جهت رسیدن به این هدف استانداردهایی نظیر شعبه اداری، کادر فنی و انبارهای تجهیزات لازم است.

وی افزود: یکی از ویژگی های این انبار دسترسی راحت به جاده های اصلی بمنظور جابجایی سریع در حوادث است که در این زمینه با توجه به نیاز منطقه و دسترسی مناسب به جاده های ترانزیتی و سایت پروازی بالگرد، عملیات اجرایی ساخت یک انبار با اعتبار پنج میلیارد ریال در زمینی به مساحت ۶۰۰ متر مربع در کمربندی شهر علی آبادکتول آغاز شده است.

دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور ادامه داد: یکی از منابع درآمدی جمعیت هلال احمر کمک خیرین و مردم است که در این راستا یاری رسانی به این نهاد غیردولتی از سوی مردم می تواند در گسترش جمعیت هلال احمر و به طبع امداد سریعتر در حوادث کمک شایان توجهی نماید.

قوسیان مقدم بیان کرد: گلستان جزو استان های خوب کشور در مبحث کمک خیرین است که به همین منظور گسترش جمعیت هلال احمر و پیشرفت روز به روز این سازمان در استان باعث حضور به موقع در حوادث گوناگون این منطقه شده است.

دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور در ادامه نخسین روز سفر به استان گلستان با حضور در شهرستان آزادشهر و در حاشیه افتتاح ۲۵۵ خانه هلال احمر گلستان در این منطقه به خبرنگار ایرنا گفت: تشکیل خانه های هلال از سال گذشته در دستور کار این سازمان قرار گرفت و در چشم انداز اولیه ایجاد پنج هزار خانه در پایان همان سال بوقوع پیوست.

وی گفت: در زمان حاضر بیش از ۶ هزار خانه هلال به منظور افزایش مشارکت مردمی، آموزش تاب‌آوری در برابر حوادث، ‎برنامه‌ریزی با نظارت و گزارش‌دهی منظم، ارایه ‏خدمات به‌موقع، موثر و باکیفیت، افزایش بازدهی داوطلبان برای برخورداری از برنامه‌های کیفی و ‏تخصصی، جلوگیری از ادغام، تداخل برنامه‌ها و ایجاد عوامل انگیزشی در بین آن و ایجاد فضای ‏فعالیتی مناسب برای انجام امور تخصصی در سراسر کشور فعال هستند.

قوسیان مقدم اظهارداشت: کشور ما که مدام با مخاطرات طبیعی همراه است باید در موقعیت های مکانی و مجتمع ها از این خانه های هلال راه اندازی شود امدادرسانی سریع و بموقع صورت پذیرد.

دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور با اشاره به استقبال حوه علمیه آزادشهر به جهت برپایی خانه هلال احمر در این مکان خاطرنشان کرد: طلاب آموزش دیده در این حوزه علمیه پس از حضور در روستاها می توانند در کنار تبلیغ آموزه های دینی، بحث انتقال آموزش های هلال احمر را به روستاییان را پیگیری کنند که این امر موجب آشنایی بیشتر و همه گیری این نوع آموزش ها به منظور امدادرسانی به حادثه دیدگان در اسرع وقت می شود.

پنجاه و دومین خانه هلال احمر آزادشهر شامگاه امروز با حضور دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور و به همت حوزه علمیه سفیران این شهر برپا شد و هلال احمر گلستان ارائه انواع خدمات و آموزش ها در این مکان به داوطلبان و طلاب را در دستور کار دارد.

دبیرکل جمعیت هلال احمر فردا پنجشنبه در دومین روز سفرش به گلستان داروخانه هلال احمر مرکز استان و انبار دارویی واقع در همین مکان را افتتاح خواهد کرد و ضمن دیدار با هیات مدیره هلال احمر استان درمانگاه  پیامبر اعظم (ص) را که برای بازسازی تعطیل بود؛ مورد بهره برداری قرار خواهد داد.

قوسیان مقدم پیش از ترک گلستان در این روز مرحله اول ساختمان مرکز پیشگیری، کنترل و درمان سرطان (شیمی درمانی سرپایی) جمعیت هلال احمر در شهرستان بندرترکمن را افتتاح خواهد کرد.