بجنورد- ایرنا- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: روزانه هفت هزار دُز واکسن کرونا در مراکز تجمیعی واکسیناسیون تزریق می‌شود که این روند در روزهای آینده افزایش خواهد یافت.

دکتر افشین دلشاد روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از ۱۰ مرکز تجمیعی واکسیناسیون زیر پوشش این دانشگاه، سه مرکز در شهرستان بجنورد، ۲ مرکز در شیروان و در هر یک از شهرستان های فاروج، مانه و سملقان، گرمه، جاجرم و رازوجرگلان یک مرکز تجمیعی واکسیناسیون فعال است.

وی افزود: جدای از این مراکز تجمیعی پایگاه هایی نیز با مشارکت سایر نهادها به منظور گسترش خدمات رسانی و دسترسی راحت‌تر شهروندان به پایگاه های واکسیناسیون راه‌اندازی شده است.  

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی افزود: در این میان مراکز تجمیعی واکسیناسیون استان، ظرفیت تزریق روزانه ۱۷ هزار دُز را نیز دارد و با همکاری خوب سایر نهادهای مرتبط با سلامت مشکلی برای گسترش مراکز تجمیعی در استان وجود ندارد.

دلشاد با بیان اینکه تاکنون ۲۵۶ هزار دُز واکسن در بین مراکز بهداشت شهرستان ها توزیع شده است، خاطرنشان کرد: هم اینک بیش از ۳۰درصد جمعیت بالای ۱۸ سال استان که حدود ۵۳۰ هزار نفر است واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

براساس آمار رسمی تا پایان موج چهارم ویروس کرونا یکهزار و ۵۰۰ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در خراسان شمالی جان خود را از دست دادند که این میزان در موج پنجم افزایش زیادی داشته است.

براساس اعلام آخرین رنگبندی کرونایی شهرستان ها، هم اکنون تمامی شهرستان های بجنورد، اسفراین، شیروان، مانه و سملقان، فاروج، گرمه، جاجرم و  رازوجرگلان در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفته است.

خراسان شمالی از ابتدای آغاز برنامه ملی واکسیناسیون در کشور تاکنون، ۲۵۶ هزار دُز واکسن کرونا دریافت کرده است.