گنبدکاووس - ایرنا - دبیرکل جمعیت هلال احمر گفت که با مجوز دریافت شده از هیات دولت و طی یک برنامه ۲ ساله تعداد ۹۰۰ دستگاه خودرو امداد و نجات از خارج کشور خریداری و به چرخه خودرویی این جمعیت اضافه می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدحسن قوسیان‌مقدم عصر چهارشنبه در مراسم افتتاح پایگاه امداد و نجات جاده‌ای حاشیه روستای ایمر گنبدکاووس واقع در مسیر این شهرستان به آق قلا، اظهار داشت: هزینه خرید خودروهای امداد و نجات با توجه به وارداتی بودن آن، بالاست لذا جمعیت هلال احمر تلاش دارد با تعمیرات تجهیزات امدادی آنها را دوباره به چرخه خدمات رسانی باز گرداند.

وی، ایجاد پایگاه‌های امداد و نجات جاده‌ای را یکی از برنامه‌های اصلی جمعیت هلال احمر در حوزه امداد رسانی دانست و گفت که هم اکنون این نهاد ۵۶۰ پایگاه امداد و نجات جاده‌ای در کشور دارد که بسته به نوع محور و تردد خودرویی درجه بندی شده اند.

قوسیان مقدم اضافه کرد: ساختمان پایگاه امداد و نجات ایمر گنبدکاووس با ۲۳۰ متر مربع زیربنا و ۲ هزار و ۳۰۰ متر مربع عرصه که برای ساخت و تجهیز آن حدود ۱۶ میلیارد ریال هزینه شده یکی از این پایگاه‌ها است که امروز افتتاح شد.

دبیرکل جمعیت هلال احمر از تجهیز پایگاه ایمر گنبدکاووس به تجهیزات لازم از جمله خودرو امداد و نجات در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: توصیه نخست این نهاد به مردم همواره رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی برای کاهش آمار حوادث جاده‌ای است اما هر زمانی که حوادثی رخ دهد نیروهای امدادی هلال احمر برای کمک رسانی در خدمت مردم هستند.

همچنین رییس جمعیت هلال احمر گنبدکاووس نیز در این مراسم گفت: فعالیت پایگاه امداد و نجات بین شهری این نهاد در روستای ایمر واقع در مسیر جاده گنبد - آق‌قلا از سال ۹۵ با استقرار یک‌ دستگاه کانکس و یک سال بعد آن نیز عملیات احداث ساختمان آن آغاز شد و امروز شاهد افتتاح آن هستیم.

اصغر نودهی افزود: حدود ۱۶ میلیارد ریال از محل اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای گنبدکاووس برای ساخت ساختمان پایگاه ایمر با زیربنای ۲۴۰ متر مربع شامل بخش‌های مهمانسرا، انبار، اتاق فوریت‌های پزشکی و پارکینگ هزینه شد و یک نیکوکار از اهالی روستا نیز یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در این رابطه اهدا کرد.   

وی اظهارداشت: هم اینک جمعیت هلال احمر گنبدکاووس ۲ پایگاه امداد و نجات بین شهری در روستای ایمر در مسیر جاده گنبد - آق قلا و سه راهی اینچه برون این شهرستان دارد که به حادثه دیدگان خدمات رسانی می‌کند.

به گزارش ایرنا مسیر گنبدکاووس (جاده اسبدوانی) به کلاله از دیگر جاده‌های پرتردد با سوانح رانندگی بالای این شهرستان است و منظور امداد رسانی سریعتر به حادثه دیدگان احتمالی، این محور نیاز جدی به احداث یک پایگاه امداد و نجات دارد که به گفته رییس جمعیت هلال احمر گنبد پیگیری برای کسب مجوز از سازمان جمعیت هلال احمر کشور برای راه‌اندازی آن در حال انجام است.

شهرستان گنبدکاووس با ۳۷۵ هزار نفر جمعیت در شرق استان گلستان واقع است.

دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور به منظور افتتاح چهار پروژه عمرانی امروز چهارشنبه در سفری ۲ روزه وارد گرگان مرکز استان گلستان شد.

جلسه شورای مدیران، کلنگ‌زنی انبار امدادی هلال احمر علی آباد کتول، افتتاح یک خانه هلال در آزادشهر و افتتاح و راه اندازی پایگاه امداد و نجات ایمر از توابع شهرستان گنبدکاووس برنامه‌های اولین روز سفر قوسیان‌مقدم به گلستان است.

وی فردا پنجشنبه در دومین روز سفرش به گلستان داروخانه هلال احمر مرکز استان و انبار دارویی واقع در همین مکان را افتتاح خواهد کرد و ضمن دیدار با هیات مدیره هلال احمر استان درمانگاه پیامبر اعظم (ص) را که برای بازسازی تعطیل بود؛ مورد بهره برداری قرار خواهد داد.

قوسیان مقدم پیش از ترک گلستان، فردا پنجشنبه فاز اول ساختمان مرکز پیشگیری، کنترل و درمان سرطان (شیمی درمانی سرپایی) جمعیت هلال احمر در شهرستان بندرترکمن را افتتاح و راه اندازی خواهد کرد.