تهران- ایرنا- رئیس اداره بهزیستی شهرستان پاکدشت گفت: با توجه به اهمیت خدمات رسانی بهزیستی به جامعه هدف، واکسیناسیون کارکنان این مجموعه علیه بیماری کرونا آغاز شد.

محمود برزگر روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: واکسیناسیون کرونا کارکنان مراکز و پرسنل بخش‌های اداری، مرکز تأمین و توسعه، مراکز مشاوره و نیز مراکز غیردولتی خدمات تخصصی به دلیل تماس مستقیم با مددجویان و حضور در منازل این افراد از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی با اشاره به فعالیت بیش از۲۵۰ نفر در اداره و مراکز خدماتی بهزیستی گفت: در مرحله نخست واکسیناسیون مراکز خدماتی بهزیستی برای ۱۱۰ نفر برنانه ریزی شده و پیش از این نیز تعدادی از پرسنل این مراکز برحسب شرایط سنی و یا داشتن بیماری‌های زمینه‌ای و دلایل دیگر، در نوبت‌دهی مراکز بهداشت و درمان واکسینه شده‌اند.

وی در خصوص وضعیت بیماری کرونا در مراکز تحت نظارت بهزیستی گفت با نظارت دقیق بر اجرای دستورالعمل‌های ابلاغی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، از بروز بیماری کرونا در مراکز تا حد امکان جلوگیری شده و از ابتدای بروز کرونا تا کنون، نسبت به جمعیت ساکن در مراکز، موارد ابتلا و فوت ناشی از بیماری از میانگین کشوری پایین‌تر بوده است.

وی اضافه کرد: تاکنون ۳۴۰ نفر معلول در ۳ مرکز شبانه روزی نگهداری معلولان دُز اول و دوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

۵۴ مرکز اقامتی، نگهداری معلولین، شبه خانواده، مرکز مثبت زندگی، مشاوره و مرکز روزنه توانبخشی در پاکدشت به مددجویان خدمت‌رسانی می‌کند

در حال حاضر ۲۵ هزار نفر در قالب ۶ هزار خانواده از خدمات حمایتی بهزیستی پاکدشت برخوردارند.

پاکدشت با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت در ۲۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.