شهرکرد- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری گفت: مراکز درمانی استان دارای هفت دستگاه سی‌تی اسکن است که استفاده از این دستگاه‌ها در دوران شیوع کرونا به شدت افزایش یافته است.

مجید شیرانی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بیمارستان‌های هاجر و کاشانی شهرکرد هر یک دارای ۲ دستگاه سی‌تی اسکن هستند که از آن در دوران شیوع کرونا به شدت استفاده می‌شود به طوری که در برخی روزها انجام سی‌تی اسکن در شهرکرد به بیش از ۴۰۰ مورد می‌رسد.

وی ادامه داد: همچنین هر یک از بیمارستان‌های بروجن، فارسان و لردگان دارای یک دستگاه سی‌تی اسکن هستند که برخی از این دستگاه‌ها فرسوده شده و نیاز به تامین دستگاه جدید است که در این خصوص بنا داریم تا طی مذاکره با مسوولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعتباری برای تامین این دستگاه‌ها به استان اختصاص داده شود.

شیرانی خاطر نشان کرد: در مجموع در دوران اوج شیوع کرونا روزانه در حدود یک هزار مورد سی‌تی اسکن در استان انجام می‌گیرد.

به گفته رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری، در سال‌های اخیر ۲ دستگاه سی‌تی‌اسکن به تجهیزات استان اضافه شده و ۲ دستگاه ماموگرافی دیجیتال نیز تحویل بیمارستان‌های بروجن و لردگان شده است.

شیرانی همچنین از انجام روزانه یک هزار و ۵۰۰ مورد تست مولکولی تشخیص کرونا (PCR) در استان خبر داد و گفت: علاوه‌بر آن برای مردم مناطق دوردست استان که دسترسی مناسبی به مراکز درمانی ندارند روزانه ۲۰۰ تست سریع انجام می‌شود.

به گزارش ایرنا، از ابتدای شیوع کرونا  تا۱۰ شهریور،  ۱۹۵ هزار و ۳۵۲ مورد نمونه‌گیری تست ملکولی تشخیص کرونا در چهارمحال و بختیاری انجام شده که بر اساس آن ۷۰ هزار و ۵۰۴ بیمار مبتلا به بیماری کووید ۱۹ شناسایی شده است.

ظرفیت تمامی تخت‌های بیمارستانی ویژه بیماران کرونایی چهارمحال و بختیاری که حدود ۷۰ درصد ظرفیت تخت‌های بیمارستانی استان را شامل می‌شود، تکمیل و بیمارستان صحرایی در شهرستان‌های شهرکرد و فارسان برای خدمات‌رسانی به بیماران برپا شده است.

بر اساس آخرین رنگ‌بندی وزارت بهداشت، درمان و  آموزش پزشکی، تمامی ۱۰ شهرستان چهارمحال و بختیاری در وضعیت قرمز (خیلی پرخطر) شیوع کرونا قرار دارد.