شهرکرد- ایرنا- نخستین مرکز جامع سلامت درمان‌بستر چهارمحال و بختیاری روز پنجشنبه ۱۱ شهریور در بازفت شهرستان کوهرنگ در آیینی با حضور جمعی از مسوولان استان افتتاح شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری در این آیین اظهار داشت: سطح خدمات بهداشت و درمان به دورترین نقاط استان گسترش یافته است به طوری که در همه روستاها، مرکز جامع خدمات سلامت ایجاد شده است.

مجید شیرانی در ادامه با بیان اینکه مرکز جامع سلامت درمان‌بستر بازفت دارای ۱۲ تخت بستری است، افزود: این تعداد تخت برای بستری موقت چند ساعته بیماران پیش‌بینی شده است.

وی، مجموع اعتبار هزینه شده برای بهره‌برداری از مرکز درمان‌بستر بازفت را ۲۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: از این میزان اعتبار ۱۴ میلیارد تومان هزینه تامین تجهیزات و ۶ میلیارد تومان به قیمت روز هزینه ساخت این مرکز شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری خاطر نشان کرد: این مرکز دارای چهار بخش‌ اداری، پزشکی، آزمایشگاهی و رادیولوژی است که می‌تواند خدمات قابل توجهی را به مردم این منطقه سخت‌گذر ارائه دهد.

فرماندار کوهرنگ نیز در این آیین با قدردانی از تلاش دانشگاه علوم پزشکی استان در ایجاد زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی در این شهرستان افزود: امید است با تلاش مسوولان شاخص‌های خدمات‌رسانی به مردم شهرستان به ویژه مردم مناطق سخت‌گذر ارتقا یابد و خدمات مناسبی ارائه شود.

مرتضی زمانپور افزود: در سال‌های اخیر با افتتاح طرح‌های بی‌شمار برای بهبود خدمات‌رسانی به مردم شهرستان تلاش‌های زیادی است که هر چند همچنان نارسایی و کمبودهایی وجود که برای رفع آن نیازمند اختصاص اعتبارات بیشتری هستیم.

به گزارش ایرنا، شهر بازفت به مرکزیت بخش بازفت شهرستان کوهرنگ از مناطق سخت‌گذر و کوهستانی چهارمحال و بختیاری در ۱۹۰ کیلومتری مرکز این استان واقع شده و یکی از محل‌های کوچ عشایر و ایلراه آنها به شمار می‌رود.

دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری در حوزه درمان با در اختیار داشتن ۲ مرکز آموزشی، درمانی، هشت بیمارستان، یک هزار و ۸۱۲ تخت فعال بیمارستانی، ۹۸ آمبولانس پیش بیمارستانی(۱۱۵) و بیمارستانی و ۵۱ آمبولانس مراکز بهداشتی و امکانات تشخیصی به جمعیت بیش از ۹۰۰ هزار نفری این استان خدمات‌رسانی می‌کند.