بجنورد- ایرنا- فرماندار رازوجرگلان گفت: ۲۷ روستای این شهرستان مرزی با جمعیتی بیش از ۱۰ هزار نفر با تنش آبی مواجه هستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، روح الله حسین پور روز پنجشنبه در نشست بررسی مشکلات شهرستان رازوجرگلان، اظهار داشت: اگرچه نیکوکارانی هم اینک برای رفع مشکلات کم آبی شهرستان دست به‌کار شده اند ولی رفع اساسی کمبود آب در این منطقه نیازمند جذب اعتبارات دولتی است.

وی با اشاره به افزایش سرانه آموزشی در شهرستان مرزی، افزود: هم اینک تمامی مدارس های این شهرستان مرزی مقام سازی شده اند و پرونده تمامی مدارس خشتی بسته شده است.

حسین پور اضافه کرد: همچنین در حوزه مسکن روستایی با اقدامات ماندگار بنیادمسکن انقلاب اسلامی ضریب مقاوم سازی شهرستان به ۴۰درصد رسیده است در حالی که تا قبل از آن ظریب مقام سازی مسکن این شهرستان مرزی کمتر از ۲۰ درصد بود.

وی با اشاره به افزایش ضریب نفوذ اینترنت از ۱۰درصد به ۶۰درصد، گفت: هم اینک گازرسانی به ۱۰۰ درصد مناطق شهری و ۹۹ درصد مناطق روستایی با اقدامات جهادی مجموعه مدیریتی استان انجام شده است و تنها ۲۰۰ خانوار روستایی بدلیل خارج بودن از طرح هادی از نعمت گاز محروم بودند که گازرسانی این خانوارها نیز در حال پیگیری است.

فرماندار رازوجرگلان تصریح کرد: با این وجود هنوز شهرستان مشکلات عدیده ای دارد که نیازمند نگاه ویژه مسوولان دستگاه های اجرایی در حوزه تخصیص اعتبارهای ملی است.

حسین پور افزود: در واقع بر اساس اعلام وزارت کشور این شهرستان جزو ۳۱ شهرستان محرومی در کشور است که هنوز در برخی از شاخص های توسعه از میانگین های استانی عقب است.

ساخت جاده محور توسعه رازوجرگلان است

امام جمعه شهرستان مرزی رازوجرگلان نیز در این نشست گفت: داشتن راه های ارتباطی مناسب از محورهای توسعه هر منطقه ای است به گونه ای که با وجود انجام خدمات ارزنده در این شهرستان هنوز این شهرستان از داشتن راه های مناسب محروم است.

حجت الاسلام رضا نادعلی زاده افزود: در واقع برای همه ما روشن است که خارج شدن از محرومیت و سرمایه گذاری در استان نیازمند بازسازی و ایجاد راههای ارتباطی مناسب است.

وی تصریح کرد: همچنین این شهرستان مرزی با وجود داشتن فرهنگ های گوناگون که نشانگر سنبلی از وحدت اقوام در کشور است از داشتن فضایی فرهنگی محروم است به گونه ای برای استفاده ظرفیت فرهنگی بیش از پیش رازوجرگلان نیازمند فضایی فرهنگی در این منطقه هستیم.

حجت الاسلام نادعلی زاده با بیان اینکه با مستقر کردن چند آمبولانس و اقدامات اورژانسی مشکلات درمانی شهرستان حل نمی شود، اظهار داشت: هم اینک ابتدایی ترین اقدامات درمانی در این شهرستان انجام نمی شود به گونه ای که مستقر کردن نیروهای درمانی و تجهیز درمانگاه ها و پیگیری ساخت بیمارستان در این شهرستان نیازمند اقدامات جهادی مسوولان است.

کم لطفی برخی از رسانه ها در تببین خدمات نظام و انقلاب

مدیر حوزه علمیه هدایتی اهل سنت رازوجرگلان نیز با اشاره به اقدامات شاخص نظام و انقلاب در این شهرستان مرزی اظهار داشت: اقداماتی که در حوزه آموزش، مسکن، گازرسانی و آبرسانی  در این شهرستان مرزی انجام شده است بسیار امید آفرین بوده است ولی در این میان بسیاری از رسانه ها در تببین این خدمات ارزشمند کم لطفی می کنند.

آخوند خال محمد سرفراز افزود: همچنین در حوزه ارتباطلات و اینترنت نیز خدمات شایانی صورت گرفته است که تببین آن در رسانه ها وظیفه هر مسوولی است.

وی تصریح کرد: با این وجود این شهرستان مرزی که نمادی از وحدت برادران شیعه وسنی در کشور است همچنان مشکلاتی در حوزه راه ها، کشاورزی و استقرار ادارات دارد که نیازمند عنایت ویژه دولت سیزدهم است.

در این نشست که با حضور استاندار خراسان شمالی برگزار شد، از ایثارگران شهرستان مرزی رازوجرگلان خراسان شمالی تقدیر به عمل آمد.