تهران - ایرنا - مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پردیس اعلام کرد: حدود ۱۳ هزار متر مربع از زمینهای کشاورزی و زراعی این شهرستان در برابر ساخت و سازهای غیرمجاز آزادسازی شد.

محمد قریشی روز پنجشنبه در این باره  به خبرنگار ایرنا گفت: در راستای حفظ و صیانت از اراضی زراعی و باغات با توجه به رصد و پایش مستمر ۱۲ مورد تخلف ساخت و ساز غیر مجاز و تفکیک اراضی کشاورزی در روستای تماشا از توبع شهرستان پردیس تخریب شد.

وی ضمن تقدیر از مساعدت علیرضا آقاجری، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان پردیس، اظهار داشت: تخریب ساخت ساز غیر مجاز روستای تماشا با هماهنگی و دستور دادستان عمومی و انقلاب و با استناد به قانون اجرا شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پردیس تاکید کرد: در راستای اجرای وظایف قانونی و مبارزه با ساخت وساز غیر مجاز و بر خورد با متخلفین هیچ گونه اغماض و اهمالی نخواهیم داشت.

قریشی به شهروندان توصیه کرد: به منظور جلوگیری از خسارت و ضرر و زیان مالی تخریب، شهروندان قبل از هر گونه ساخت و ساز در اراضی کشاورزی و باغ ها برای دریافت مجوز قانونی به مدیریت جهاد کشاورزی مراجعه کنند.

آغاز برداشت گردو و سیب پاییزه از باغ های پردیس

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پردیس از آغاز برداشت محصول گردو و سیب پاییزه در سطح باغات بارور شهرستان خبرداد و اظهار داشت: برداشت گردوی تر از سطح حدود  ۱۳۴ هکتار از باغات منطقه تخت چنار از روستاهای بخش جاجرود این شهرستان،   از مرداد ماه آغاز و پیش بینی می شود تا اواسط شهریور ماه ادامه داشته باشد.

قریشی افزود: برداشت سیب پاییزی نیز در سطح حدود ۹۰ هکتار از اراضی منطقه جاجرود، روستاهای سنجریان، ترقیان و خجیر و تخت چنار از اوایل شهریور ماه آغاز و تا اوایل مهر ادامه خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: استفاده نکردن از سموم شیمیایی و ارگانیک بودن محصولات از ویژگی های بارز محصولات باغی این شهرستان است و کشاورزان امسال نیز با عمل به توصیه های کارشناسان این مدیریت و تغذیه مناسب باغات توانستند محصولات با کیفیت سیب و گردو را تولید و روانه بازار کنند.

قریشی یادآور شد: میانگین عملکرد برداشت سیب در شهرستان حدود ۳۵ تن در هکتار و گردو حدود ۲.۵ تن در هکتار برآورد شده است.

شهرستان پردیس با جمعیتی در حدود ۳۰۰ هزار نفر در شرق پایتخت قرار دارد.