گچساران - ایرنا -رییس بیمارستان شهید رجایی گچساران مراجعه دیرهنگام به بیمارستان را مهمترین عامل مرگ بیماران کووید ۱۹ در این شهرستان دانست و افزود: نیاز است تا رسانه های ارتباط جمعی برای آگاهی بخشی به شهروندان تلاش بیشتری داشته باشند.

به گزارش ایرنا، سید طاها حسینی روز پنجشنبه در آیین تجلیل از اصحاب رسانه اظهار داشت: درمان های خودسرانه در خانه و استرس از دیگر عوامل مرگ و میر این بیماران در گچساران  است.

وی ضمن انتقاد از برخی داروخانه های گچساران که داروهای بدون نسخه به شهروندان می دهند خواستار نظارت بیشتر بر نحوه عرضه دارو به مراجعان در این شهرستان شد.

رییس بیمارستان شهیدرجایی گچساران تاکید کرد: با وجود توصیه های مکرر به حفظ فاصله فیزیکی و استفاده از ماسک به عنوان راهکارهای اصلی پیشگیری از انتشار ویروس کرونا اما همچنان این دستورالعمل ها به صورت کامل رعایت نمی شود.

رییس شبکه بهداشت و درمان گچساران نیز در این نشست گفت: از ابتدای انتشار ویروس کرونا در اواخر سال ۱۳۹۸ تاکنون  ۱۹۴ بیمار بر اثربیماری کووید ۱۹ در این شهرستان جان خود را از دست داده اند که در میان آنان افرادی در سنین جوانی بوده اند.

آرین غلامیان اظهار داشت: هم اکنون ۱۵۱ بیمار با علائم کرونا در بیمارستان های گچساران بستری هستند که از این تعداد ۹۵ نفر کرونای قطعی هستند.

وی بیان کرد: از ۱۸ ماه گذشته تاکنون افزون بر ۴۹ هزار و ۷۴۶ تست کرونا از افراد با علایم مشکوک در گچساران گرفته شده است که از این تعداد نمونه ۱۵ هزار و ۳۰۸ مورد مثبت بوده است.

غلامیان تاکید کرد: ۸۱۶ نفر از افراد آلوده به ویروس کرونا این شهرستان در قرنطینه خانگی هستند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان گچساران اظهار داشت: ۲۰۰ تخت در چهار بیمارستان این شهرستان به بیماران کووید ۱۹ اختصاص دارد که در زمان حاضر ۷۵درصد این تخت ها اشغال هستند.

غلامیان با اشاره اینکه روزانه ۸۰۰ تا  یکهزار و۲۰۰ دز واکسن در گچساران تزریق می شود،اضافه کرد: ۴۹ هزار و ۷۷ واکسن به جامعه هدف در گچساران تزریق شده که از این تعداد ۳۵ هزار و ۷۸۰ نفر دز نخست و ۱۳ هزار و ۲۹۷ شهروند نیز  هر ۲ دز واکسن کرونای خود را دریافت کرده اند.

غلامیان اضافه کرد: هم اکنون سالن بسیج در شهر دوگنبدان به تزریق دز اول و مصلای شهر دوگنبدان نیز به تزریق دز دوم واکسن کرونا در گچساران اختصاص یافته است.

وی گفت:واکسیناسیون کرونا در مناطق شهری گچساران برای افراد بالای ۴۰ سال و در مناطق روستایی هم برای افراد بیش از ۳۰ سال در حال انجام است.

غلامیان افزود: شهروندان به شایعات در خصوص عوارض تزریق واکسن توجه نکنند و هرچه سریعتر برای واکیسناسیون اقدام کنند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان گچساران ادامه داد: با پیگیری های انجام شده در کنار گروه های سنی اعلام شده امکان دریافت واکسن کرونا برای فعالان مشاغل پرخطر مانند کارکنان مجتمع پتروشیمی گچساران، سد چم شیر،  پرسنل صنعت نفت و فرهنگیان این شهرستان نیز فراهم شده است.