ارومیه- ایرنا- مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌غربی گفت: ۵۸ دفتر پیشخوان با ابلاغ آیین نامه جدید دفاتر پیشخوان دولت به آمار دفاتر پیشخوان در این استان اضافه شده و این آمار به ۴۱۲ دفتر رسیده است.

قاسم جلیلی‌نژاد روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این امر در آذربایجان‌غربی ظرفیت مناسبی را برای برون سپاری خدمات دستگاه‌های اجرایی ایجاد می‌کند و دریافت خدمات توسط مردم را تسهیل و رضایتمندی شهروندان را در پی دارد.
وی افزود:  طی پنج ماه امسال طبق آمار از ۱۶۳ درخواست ثبت شده در سامانه ۴۴ مورد آن منجر به صدور پروانه شده است .
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌غربی گفت: رتبه پایین استان در ارزیابی شاخص‌های مربوط به دریافت خدمات دولت در سامانه‌ها و اپلیکیشن‌های موبایلی بستر را برای ارائه این خدمات در دفاتر پیشخوان دولت مستعدتر می‌کند.
جلیلی افزود: هدف اصلی از ایجاد دفاتر پیشخوان توزیع عادلانه ارائه خدمت و دسترسی سریع و آسان مردم به خدمات الکترونیکی دولت است
وی بیان کرد: نظارت بر ارائه خدمات و ایفای تعهدات دارندگان پروانه دفاتر پیشخوان خدمات دولت از اهمیت بالایی برخوردار است و اداره کل ارتباطات استان نظارت مستمر بر عملکرد دفاتر برای ارائه خدمات مطلوب به مردم و همچنین رعایت پرتکل.های بهداشتی را دارد و با دفاتر متخلف برخورد می کند.
به گزارش ابرنا، در سال ۱۳۹۰ با تصویب مجلس شورای اسلامی و ابلاغ معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی رییس جمهوری ساختار وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان‌ها تغییر کرد و ادارات کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان‌ها به عنوان نماینده تام الاختیار وزیر و ناظر بر زیرمجموعه‌های پست، پست بانک و شرکت ارتباطات زیر ساخت (بخش دولتی) و شرکت‌های خصوصی حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات تاسیس شد.
تمامی وظایف سازمان‌های وابسته به وزارت از قبیل سازمان تنظیم مقررات، سازمان فناوری اطلاعات و غیره از طریق این ادارات کل در استان‌ها پیگیری می‌شود و در همین راستا وظایف این ادارات کل جهت تحقق اهداف بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات در چهار بعد نظارت امنیتی و حفاظتی، نظارت مدیریتی، نظارت برنامه‌ای و نظارت مقرراتی تعریف شده است.

ادارات کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی به عنوان نماینده عالی بخش حاکمیت با هدف ایجاد هماهنگی در اجرای برنامه‌ها و سیاست‌های بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات بین کلیه واحدهای تابعه در استان تشکیل و مدیران کل استانی به عنوان نماینده ارشد وزارت متبوع وظیفه پاسخگویی به مقام وزارت و مقامات ارشد استان را عهده‌دار است