گرگان _ ایرنا - فرماندار شهرستان کردکوی گفت که با تلاش حدود ۲۰۰ نفر از عوامل امدادی در ۲۴ ساعت گذشته و با حاکم شدن مه غلیظ و رطوبت ۱۰۰ درصدی از عصر امروز/ جمعه /آتش در ارتفاعات جنگلی منطقه حفاظت شده جهان نما کردکوی خاموش شد .

ابراهیم قدمنان شامگاه روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود با تلاش شبانه روزی نیروهای نظامی محیط زیست و منابع طبیعی هلال احمر و بومیان منطقه آتش در مناطق مغزی و پیرامون تاجین دشت منطقه حفاظت شده جهان نما پس از ۲۴ ساعت خاموش کردند.

وی  گفت:  در زمان حاضر رطوبت در منطقه جهان نما حدود ۱۰۰ درصد و مه شدیدی در منطقه حاکم است و تا ساعاتی دیگر شاهد بارش باران در ارتفاعات شهرستان کردکوی خواهیم بود.

قدمنان ادامه داد: در برآوردهای اولیه حدود ۱۵۰ هکتار از عرصه های جنگلی جهان نما به صورت لکه ای و تجمیعی دچار حریق شد و به گفته کارشناسان موردی از تلفات حیات وحش مشاهده نشد.

فرماندار کردکوی افزود : در این حریق صدها اصله درخت کچف کاج و ارس طعمه حریق شد به گفته وی سخت گذر بودن منطقه و وزش باد سبب طولانی شدن عملیات اطفا حریق شد.

یک فروند بالگرد از صبح امروز در جابجایی نیرو و آب به کمک نیروهای عملیاتی منطقه آمد.

به گزارش ایرنا حوالی ساعت ۱۳ امروز منطقه مغذی جهان نما با پوشش گیاهی درختان ارس  ، کاج و کچف دچار حریق شد

به گزارش ایرنا، جهان نما از قدیمی ترین مناطق حفاظت شده زیرپوشش مدیریتی حفاظت محیط زیست کشور است و در ردیف مناطق چهارگانه این سازمان به شمار می رود.

منطقه حفاظت شده جهان نما با وسعتی بیش از ‎ ۳۰هزار هکتار در حوزه گرگان و کردکوی واقع است که حدود ۲۰هزار هکتار آن در حوزه استحفاظی شهرستان کردکوی درغرب گلستان قرار دارد.

از نظر وضعیت جغرافیایی بیشتر منطقه جهان نما کوهستانی بوده و ارتفاع آن از ‎ ۶۰۰متر در مرز شمالی اطراف شصت کلا تا سه هزار و ‎ ۸۶متر در کوه تل انبار در شرق منطقه و جنوب روستای زیارت متغیر است.

جنگل‌های گلستان با  ۴۵۲ هزار هکتار وسعت به طول ۲۶۰ کیلومتر از گلوگاه در شرق مازندران آغاز شده و تا روستای گلیداغ شهرستان مراوه‌تپه در منتهی الیه شرق استان گلستان ادامه دارد.

 کردکوی در ۲۷ کیلومتر غرب گرگان واقع است .