داود عندلیب اردکانی روزشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در رویداد ملی یادشده ۳۴۰ نفر شرکت کردند و در مجموع ۱۴۸ ایده دریافت شد که پس از داوری اولیه ۲۵ ایده برتر انتخاب شد.
وی اظهارکرد: در مراسم اختتامیه پس از برگزاری جلسه دفاعیه ایدهها ، پرسش و پاسخ داوران از صاحبان ایدهها، ۹ تیم انتخاب شد و در نهایت سه ایده به عنوان برترینهای این دوره معرفی شدند.
وی تصریح کرد: رتبه نخست ،ایده «لباس زمستانه اجتماعی بانوان» با قابلیت تبدیل به پیراهن آغوشی برای نگهداری کودک از استان فارس ،رتبه دوم ایده طراحی (پلتفرم) فروش، طراحی لباس، الگوسازی سایزبندی، شبیه سازی، مهندسی خطوط تولید و خدمات حوزه پوشاک از استان یزد این مقام را کسب کرد.
عندلیب اردکانی تصریح کرد:رتبه سوم را هم ایده تولید زیورآلات از صنایع فلزات استان آذربایجان غربی به دست آورد.
وی تاکید کرد:مالکیت فکری، خلق مدل، کسب و کار، انتقال تجربه کارآفرینان موفق و روش های تجاری سازی از جمله اهداف این رویداد ملی استارتاپ است و در پایان به شرکت کنندگان گواهی اعطا شد.
رویداد ملی استارتاپ یادشده روزهای ۶ تا ۱۲ شهریورماه جاری به میزبانی دانشگاه فنی و حرفهای یزد و با همکاری دانشگاه فنی و حرفهای اصفهان برگزار شد.
در برگزاری این رویداد که تحت عنوان تابستان داغ مهارتی دانشگاه فنی و حرفهای برگزار شد، علاوه بر ارایه ایدههای مختلف از سوی علاقه مندان، صاحبنظران متعددی به ایراد سخن پرداختند و برای شرکتکنندگان، کارگاههایی تحت عناوین «ایدهیابی»، «مالکیت فکری»، «معرفی بوم کسب و کار» و «ارایه اثرگذار» نیز برگزار شد.
در حال حاضر حدود ۷۰ هزار دانشجو در ۶۸ واحد دانشگاهی یزد تحصیل میکنند و این استان یکمیلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که ۸۷ درصد در ۲۴ شهر و بقیه در روستاها و آبادیها زندگی میکنند.