سنندج - ایرنا - رییس بنیاد مسکن سقز با اشاره به اینکه این شهرستان و روستاهای تابعه در منطقه زلزله‌خیز با خطر پذیری بالا قرار دارند گفت: روستاییان برای مقاوم‌سازی اماکن مسکونی به این اداره مراجعه و تسهیلات ویژه دریافت کنند.

جمیل دستواره روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: روستایان می توانند از تسهیلات یک میلیارد ریالی به ازای هر طبقه با کارمزد پنج درصد و با بازپرداخت ۲۰ ساله برای ساخت در زمین خام استفاده کنند.

وی اضافه کرد: همچنین در صورت تخریب و بازسازی اماکن قدیمی علاوه بر تسهیلات اشاره شده، تسهیلات ویژه دیگری نیز با کارمزد چهار درصد و بازپرداخت ۱۵ ساله به همراه تسهیلات بلاعوض تعلق خواهد گرفت.

دستواره یادآور شد: شهرستان سقز در نقشه پهنه بندی زلزله در منطقه با خطر پذیری زیاد قرار دارد و اغلب واحدهای مسکونی روستاهای تابعه دارای بافتی فرسوده و مقاوم سازی نشده است لذا روستایان برای دریافت تسهیلات مقاوم سازی و ساخت مجدد مسکن، به بنیاد مسکن شهرستان سقز مراجعه کنند.

رییس بنیاد مسکن سقز افزود: واحدهای مقاوم سازی شده در روستا های سقز سه هزار و ۹۷۴ واحد بوده که این رقم به عنوان دومین شهر استان و دارای بیشترین روستا، نسبت به بقیه شهرستان ها در حد نامناسب و غیر قابل مقایسه است.

سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.