بیرجند - ایرنا - مرحله سوم طرح «یک نفس همدلی» با هدف مقابله با کرونا و ترویج فرهنگ استفاده از ماسک و مواد ضد عفونی کننده در خراسان جنوبی آغاز شد.

مدیر امور مشارکت‌های اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند روز یکشنبه در این آیین که با حضور جمعی از مسوولان استان در بیرجند برگزار شد، گفت: پویش ملی یک نفس همدلی از ابتدای امسال آغاز شد که در مرحله اول و دوم این طرح ۳۳۰ هزار اقلام بهداشتی از قبیل ماسک و ماده ضد عفونی کننده به طور رایگان بین اقشار نیازمند و آسیب‌پذیر استان توزیع شده است.

سید محمود حسینی افزود: در مرحله سوم این پویش بیش از ۲۰۰ هزار ماسک و ۲ هزار محلول ضد عفونی با کمک سازمان‌های مردم نهاد، خانه‌های مشارکت و خیرین در همه شهرستان‌ها و بین افراد نیازمند توزیع می‌شود.

وی بیان کرد: کمک‌های زیادی در قالب توزیع اقلام حفاظت فردی و مصرفی، تجهیزات پزشکی شامل دستگاه‌های اکسیژن‌ساز، ونتیلاتور، تخت‌های ICU، مشارکت در احداث مراکز و پایگاه‌های جامع سلامت و پایگاه‌های اورژانس در سطح استان توسط خیرین، گروه‌های جهادی و سازمان‌های مردم نهاد انجام شده که قابل تقدیر است.

مشاور رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در امور مشارکت‌های اجتماعی، خیرین و سازمانهای مردم نهاد اظهار داشت: در کنار این طرح که توزیع اقلام بهداشتی برای اقشار آسیب‌پذیر است اقدامات آموزشی با کمک سازمان‌های مردم نهاد از جمله تولید محتواهای آموزشی نیز در استان انجام شده که جای قدردانی دارد.

وی عنوان کرد: هدف از این طرح ترویج فرهنگ استفاده از ماسک، رعایت پروتکل‌های بهداشتی و ارائه خدمات به شهروندان مناطق کم‌برخوردار است.

حسینی گفت: بهره‌مندی از ظرفیت خیرین و سازمان‌های مردم نهاد و کمک به اقشار آسیب‌پذیر به ویژه بیماران سرطانی و دیالیزی و بیماران صعب‌العلاج از دیگر اهداف این طرح ملی است که امیدواریم بتوانیم با استفاده از ظرفیت خیرین و جذب خیر افراد بیشتری را زیر پوشش قرار دهیم.

در این آیین به صورت نمادین تعدادی ماسک و محلول ضد عفونی برای توزیع بین اقشار آسیب‌پذیر و مناطق محروم شهرستان‌ها تحویل روسای خانه مشارکت سه شهرستان شد.

طرح «یک نفس همدلی» با هدف توزیع ماسک در فروردین امسال یک نوبت به صورت ملی آغاز شد و سپس با همکاری سازمان‌های مردم نهاد استان و امور مشارکت‌های اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند به صورت استانی در ۲ مرحله دیگر (اردیبهشت و شهریور) به منظور حمایت از اقشار آسیب‌پذیر در حاشیه شهرها و مناطق کم برخوردار خراسان جنوبی اجرا شده است.