اراک - ایرنا - رئیس نظام پزشکی استان مرکزی گفت: ۱۰ هزار نفر از اعضای خانواده کادر درمان استان که در مواجه با بیماران مبتلا به کرونا هستند، به زودی واکسینه می‌شوند.

دکتر «روح الله سهرابی» روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: باتوجه به تماس مکرر و آلودگی شدید بخش‌های بیمارستانی و مراکز بهداشتی درمانی خدمت رسان به بیماران کووید –‌۱۹ و خطر انتقال ویروس با حجم بالا به خانواده‌های پزشکان و کادر درمان، واکسیناسیون خانواده‌های مدافعان سلامت در دستور کار است.

وی اظهار داشت: یک هزار پزشک در استان مرکزی خدمات درمانی ارایه می‌کنند که در شیوع کووید ۱۹ در صف اول درمان بیماران هستند بنابراین ابتلای خانواده آنان دور از انتظار نیست و باید به سرعت خانواده آنان واکسینه شوند.

رئیس نظام پزشکی استان مرکزی گفت: با توجه به حجم خوب واردات و تولید واکسن کرونا انتظار می‌رود در هفته پیش رو واکسیناسیون اعضای خانواده کادر درمان استان عملیاتی شود.

دکتر سهرابی افزود: تاکنون ۵۰ درصد پزشکان استان مرکزی در یک سال و نیم گذشته هنگام درمان بیماران مبتلا به کووید ۱۹، درگیر کرونا شده‌اند.

وی اظهار داشت: دُز یادآور اولین گروه‌هایی که در کادر بهداشت و درمان درگیر در خدمت به بیماران کرونایی ۶ ماه گذشته واکسن دریافت کرده‌اند باید مورد توجه قرار گیرد.

استان مرکزی با ۱۲ شهرستان دارای یک میلیون و ۴۸۰ هزار نفر جمعیت است و نخستین مورد مثبت کرونا در این استان اول اسفندماه سال ۹۸ پس از قم در اراک به ثبت رسیده است.