گنبدکاووس - ایرنا - روسای ۲ اداره کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) گنبدکاووس واقع در شرق استان گلستان گفتند که امسال ۴۸۳ میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت بانکی جهت ایجاد اشتغال مددجویان، فرزندان و داماد آنها، کارفرمایان و نیز در قالب مشاغل خانگی اختصاص یافته که ۲ برابر سال قبل است.

روسای ۲ اداره کمیته امداد منطقه یک و ۲ گنبدکاووس روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشتند که سقف تسهیلات اشتغالزایی برای مددجویان یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال، برای فرزندان و داماد آنها یک میلیارد ریال و برای کارفرمایان به ازای بکارگیری هر مددجو ۵۰۰ میلیون ریال است ضمن اینکه برای مشاغل خانگی نیز تا سقف ۲۰۰ میلیون ریال پرداخت می‌شود.

به گفته این دو مقام مسوول، پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی به منظور کمک به خودکفایی مددجویان زیر پوشش کمیته امداد و از محل منبع بانکی و صندوق امداد این نهاد پرداخت می‌شود.

رییس اداره کمیته امداد منطقه ۲ گنبدکاووس در این خصوص گفت که امسال حجم تسهیلات اشتغالزایی ابلاغی به این اداره با افزایش ۲ برابری نسبت به سال به رقم ۲۵۰ میلیارد ریال افزایش یافته است.

محمد باقرپور افزود: هم اکنون کار تشکیل پرونده و معرفی متقاضیان برای دریافت تسهیلات پیش بینی شده به بانک‌های عامل شروع شده که تا کنون ۴۹ فقره پرونده با نیاز تسهیلاتی حدود ۳۲ میلیارد ریال ارسال شده است. 

وی بابیان اینکه این اداره هفت هزار و ۲۴۵ خانوار با جمعیت ۱۳ هزار و ۱۶۴ نفر زیرپوشش دارد، یادآور شد که سال گذشته از محل ۱۲۳ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی پیش بینی شده، ۳۱۲ طرح اجرا و به طور متوسط به ازای هر طرح ۲ فرصت شغلی ایجاد شد.

باقرپور، راه‌اندازی کسب و کارهای تولیدی در بخش کشاورزی، دام و طیور، خودرویی، دانش بنیان، واحدهای صنفی مقیاس کوچک مانند خواربار فروشی، آرایشگری و خیاطی را از جمله رشته‌های شغلی ویژه مددجویان جهت پرداخت تسهیلات اعلام کرد.

همچنین رییس اداره کمیته امداد منطقه ۲ گنبدکاووس نیز به خبرنگار ایرنا گفت که امسال ۲۳۳ میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت بانکی برای پرداخت به مددجویان واجد شرایط و فراهم شدن زمینه اشتغال حدود ۵۰۰ نفر آنها پیش بینی شده است.

محسن خداپرست افزود: سقف تسهیلات بانکی امسال که باید ۷۰ درصد آن به مددجویان پرداخت شود، یک میلیارد ریال است که مددجو می‌تواند از ۳۰۰ میلیون ریال منابع صندق امداد نیز استفاده نماید.

وی بابیان اینکه سقف تسهیلات اشتغال‌زایی مددجویان کمیته امداد امسال ۲ برابر سال قبل شده‌ است، یادآور شد که پارسال این اداره ۱۱۳ میلیارد ریال وام پرداخت کرد که برای ۳۸۰ نفر از مددجویان فرصت شغلی ایجاد شد.

به گفته خداپرست، هم اکنون کمیته امداد منطقه ۲ گنبدکاووس ۶ هزار و ۱۴۰ خانوار با جمعیت ۱۰ هزار و ۷۰۰ نفر زیرپوشش دارد.

کمیته امداد شهرستان ۳۷۵ هزار نفری گنبدکاووس به دلیل جمعیت و وسعت بالا و نیز با هدف رسیدگی بهتر به مددجویان و نیازمندان، از سال ۹۵ به دو منطقه یک و ۲ تبدیل شد.