ایلام - ایرنا - رییس اداره توسعه تعاونی های اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام گفت: شرکت تعاونی ۱۸۹ قدر رزمندگان ایلام در شانزدهمین جشنواره تعاونی های برتر استان بعنوان تعاونی برتر ملی معرفی شد.

مظفر پرنا روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: این شرکت تعاونی برای بیش از ۵۰ نفر بصورت مستقیم و ۱۰۰ نفر بصورت غیر مستقیم اشتغال ایجاد کرده و مشغول فعالیت است.

وی افزود: شرکت ها و اتحادیه های تعاونی با استفاده صحیح از امکانات اقتصادی و خلق فرصت های تجاری جدید موجب بهبود عملکرد بنگاه های تولیدی و خدماتی می شوند.

پرنا ادامه داد: ثبت نام از متقاضیان شرکت در جشنواره استانی، همزمان با سراسر کشور خرداد ماه در ایلام آغاز شد و شرکت ها و اتحادیه های تعاونی در گرایش های مختلف از جمله کشاورزی، صنعت، خدمات، مسکن، مصرف، اعتبار، صنایع دستی و گردشگریی و غیره از طریق سامانه جامع هوشمند بخش تعاون آمادگی خود را برای حضور در این رویداد استانی اعلام می کنند.

رییس اداره توسعه تعاونی های تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام گفت: ازبین تعاونی های شرکت کننده، تعاونی های واجد شرایط توسط کمیته داوری راستی آزمایی و سپس در هر گرایشی یک تعاونی بعنوان برتر استانی در قالب جشنواره تعاونی های برتر معرفی می شوند.

پرنا تصریح کرد: یکی از برنامه های مهم وزارت با توجه به رسالت و وظایف آن، انجام فعالیت‌های بنیادی جهت توسعه و ترویج کارآفرینی درقالب تشکل‌های تعاونی است که بدین منظور هرساله این وزارتخانه با هدف شناسایی تعاونی های برتر در سراسر کشور و معرفی آنان به عنوان الگوهای برتر کارآفرینی واشتغال به آحاد جامعه خصوصا جوانان، اقدام به برگزاری جشنواره تعاونی های برتر می نماید.