تهران- ایرنا- شیوه‌نامه شورای سیاست‌گذاری آزمون‌های آموزش و پرورش استثنایی با حضور معاون وزیر و رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی و اعضای شورای معاونان به تصویب نهایی رسید.

به گزارش روز یکشنبه گروه دانشگاه و آموزش ایرنا از سازمان آموزش و پرورش استثنایی، دکتر سیدجواد حسینی رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در نشست اعضای شورای معاونان با بیان اینکه گام اول مداخلات آموزشی و توانبخشی شناسایی، غربالگری و تشخیص است، گفت: در همین راستا به ابزارهای  لازم  برای تشخیص و غربالگری نیاز است و این ابزار ها باید به روز باشند و  پایایی  و روایی لازم را داشته باشند.
وی اظهار داشت: پیشنهاد ایجاد شورای سیاست‌گذاری آزمون‌ها و پایگاه جامع آزمون در سال ۹۸ به تصویب شورای معاونان سازمان رسید و مصوب شد این شورا در حوزه تصمیم گیری و اجرای آزمون های مورد استفاده در بخش های مختلف سازمان و ادارات آموزش و پرورش استثنایی استان ها فعالیت کند.
حسینی افزود: شورای سیاست گذاری آزمون های سازمان آموزش و پرورش استثنایی از افراد متخصص دانشگاهی تشکیل خواهد شد و این شورا به بررسی و تصویب آزمون های مختلف خواهد پرداخت.
وی تصریح کرد: آزمون های در حال استفاده سازمان آموزش و پرورش استثنایی و هم چنین آزمون هایی  که در آینده استفاده خواهند شد باید در این شورای  مورد  بررسی  و تایید قرار بگیرند.
‏معاون وزیر گفت: در این جلسه  شیوه نامه این شورا به تصویب رسید تا شورا بر مبنا پشتوانه های قانونی با نظم بیشتری استقرار یاید.
حسینی تصریح کرد: در برنامه سنجش اقدامات خوبی صورت گرفته است که تشکیل شواری آزمون ها و تشکیل بانک جامع آزمون های  داخلی و بین المللی از جمله این موارد است.
‏وی با بیان اینکه رویکردهای جدیدی در برنامه سنجش جسمانی و آمادگی تحصیلی سال جاری اعمال شده است، گفت: بررسی صلاحیت های شایستگی حرکتی، طرح سنجش  پیش دبستانی  و شناسایی دانش آموزان پیش دبستان در معرض  مشکلات ویژه یادگیری از جمله این موارد است.
حسینی افزود: راه اندازی اتاق های سنجش آکوستیک برای اجرای برنامه سنجش در طول سال تحصیلی و راه انداره مراکز جامع تشخیصی، آموزشی و توانبخشی از دیگر اقدامات است.
‏رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی افزود: تاکنون ۹۸ درصد نوآموزان در برنامه سنجش نوبت گیری کرده اند که هیچ سالی تا این زمان این تعداد نوبت گیری ثبت نشده است.
‏معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: با توجه به آغاز سنجش نوآموزان پیش دبستانی در چند روز گذشته تاکنون سه هزار نوآموز نوبت گیری کردند.