مشهد- ایرنا- مدیر مرکز آموزشی، پژوهشی، درمانی قائم(عج) از مراکز زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: میزان بیماران بستری شده مبتلا به کرونا ۵۰ درصد کاهش و میزان بهبودیافتگان بیماران کرونایی ۷۵ درصد به نسبت روزهای اوج موج پنجم کرونا افزایش یافته است.

به گزارش روز یکشنبه دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دکتر حسن خداپرست افزود: میزان پذیرش روزانه بیماران کرونایی در بیمارستان قائم(عج) به ۴۶ نفر رسیده و میزان ترخیصی به ۵۰ نفر رسیده است که در این آمارها شاهد کاهش ۵۰ درصدی میزان پذیرش، افزایش۷۵ درصدی موارد ترخیصی و بهبودیافته و کاهش ۴۵ درصدی موارد فوتی هستیم.
وی ادامه داد: در حال حاضر تعداد بیماران بستری در بخش های مراقبت ویژه این بیمارستان ۱۱۲ نفر است  که به نسبت ۱۲۰ نفر روزهای قبل کاهش یافته، ضمن این که تعداد بیمار در انتظار تخت ICU هم کاهش یافته است.
مدیر مرکز آموزشی پژوهشی درمانی قائم(عج) با بیان این که همکاری مردم در روزهای اخیر بیشتر شده و امیدواریم که تداوم داشته باشد تا در روزهای سرد سال نگرانی‌ها کمتر باشد گفت: وضعیت فعلی ناشی از افزایش میزان همکاری مردم با مدافعان سلامت است.
خداپرست افزود: در بحث تامین تجهیزات پزشکی در حال حاضر مشکل خاصی نداریم و از زمان راه‌اندازی سی‌.تی‌.اسکن جدید و همچنین نصب دستگاه‌های اکسیژن‌ساز جدید سطح کمی و کیفی خدماتی که به بیماران کرونایی و غیرکرونایی در بیمارستان قائم(عج) ارائه می‌شود افزایش پیدا کرده و خوشبختانه دغدغه‌های هفته‌های قبل را نداریم.
طی ۲۴ ساعت گذشته ۶۱۰ تن  دیگر در کشور بر اثر کرونا جان خود را از دست دادند و هم اکنون هفت هزار و ۶۸۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ نیز در بخش‌های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند.
طبق آمار رسمی وزارت بهداشت از دیروز شنبه تا امروز یکشنبه ۱۴ شهریور ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۵ هزار و ۸۷۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی و سه هزار و ۴۳۰ نفر از آنها بستری شدند.
مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به پنج میلیون و ۱۲۹ هزار و ۴۰۷ نفر رسید.
همچنین تا کنون چهار میلیون و ۳۶۲ هزار و ۸۱۴ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.
هفت هزار و ۶۸۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ نیز در بخش مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند.
تا کنون ۲۹ میلیون و ۴۵۲ هزار و ۳۲۲ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است
۱۹ میلیون و ۴۶۷ هزار و ۸۵۸ نفر هم دُز اول واکسن کرونا و ۹ میلیون و ۶۸۴ هزار و ۶۶۹ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۲۹ میلیون و ۱۵۲ هزار و ۵۲۷ دُز رسید.
در حال حاضر ۲۴۶ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۱۴۴ شهر در وضعیت نارنجی و ۵۸ شهر در وضعیت زرد قرار دارند.