سنندج - ایرنا - سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان گفت: در حال حاضر و بر اساس آمار دریافتی، ۷۳ کسب و کار نو (استارتاپ) در استان فعالیت دارند که ۱۲ مورد آن امسال ایجاد شد.

ابراهیم ادریسی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۱۸۵ نفر در قالب این ۷۳ استارتاپ (کسب و کارهای اینترنتی) در حوزه‌های مختلف از جمله خدمات عمومی و خرید و فروش الکترونیکی در حال فعالیت هستند.

وی افزود: برخی از استارتاپ های استان در حوزه خدمات جابجایی کالا و مرسولات، فروش الکترونیکی، فروش مایحتاج روزانه، خدمات فروش بدون نیاز به کارت بانکی و حوزه آموزش الکترونیک توانسته‌اند بحران کرونا را به فرصتی برای رونق بخشیدن به کسب و کار خود تبدیل کنند.

سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان اضافه کرد: با حمایت‌های وزارتخانه، از ابتدای سال جاری بیش از ۲۶ میلیارد ریال، پرداخت تسهیلات حمایتی به کسب و کارهای فعال در حوزه فناوری اطلاعات استان کردستان به تصویب رسیده است.

ادریسی یادآور شد: در راستای توسعه کسب و کارهای حوزه فاوا در کردستان، از ۱۵ طرح ارسالی توسط استان، تعداد هشت طرح در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات توسط کارگروه وجوه اداره شده به تصویب رسید و به شبکه بانکی معرفی شد.

وی اظهار داشت: طرح های مذکور در قالب تیم‌ها و شرکت های توسعه نرم افزار و استارتاپ‌های فعال در زمینه پرداخت و تجارت الکترونیک هستند که در این راستا ۸۸ نفر از جوانان فارغ التحصیل در مشاغل مربوط به حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در شرکت‌های فناور جذب شدند.

استان کردستان با یک میلیون و ۶۰۳ هزار نفر جمعیت، ۱۰ شهرستان، ۳۰ شهر، ۳۱ بخش، ۸۶ دهستان و یک هزار و ۶۷۷ روستای دارای سکنه دارد و ضریب نفوذ پوشش تلفن همراه در استان ۷۵ درصد است.