شهرکرد- ایرنا- اهدای ۲۰ کپسول اکسیژن از شرکت فولاد به دانشگاه علوم پزشکی، معرفی نفرات برتر مسابقات قرآنی اوقاف و امور خیریه، اهدای تبلت به دانش‌آموزان زیرپوشش کمیته امداد از مهمترین خبری ۱۵ شهریورماه در چهارمحال و بختیاری است.

مدیرعامل شرکت فولاد تاراز چهارمحال و بختیاری گفت: با توجه به نیاز مبرم بیمارستان‌ها به کپسول اکسیژن، این شرکت در اقدامی خیرخواهانه ۲۰ دستگاه کپسول اکسیژن به دانشگاه علوم پزشکی استان اهدا کرد.

محمدرضا جعفر آقایی افزود: برای حمایت از بیماران این کپسول‌های اکسیژن تهیه و به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد اهدا شد.

نفرات برتر مرحله استانی مسابقات قرآن کریم معرفی شدند

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری گفت: نفرات برتر مرحله  استانی چهل و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم پس از ۲ روز رقابت در 2 بخش خواهران و برادران معرفی شدند.

حجت‌الاسلام حسن امیری افزود: این دوره مسابقات با رقابت  ۴۱ برادر و ۳۶ خواهر در رشته‌های قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ کل قرآن کریم، حفظ ۱۰ جزء، حفظ ۲۰ جزء، اذان، دعاخوانی و هم سُرایی برگزار شد.

به گفته وی، در رشته قرائت تحقیق محسن مولوی وردنجانی، مهدی خدیبی رتبه اول و دوم در ر شته قرائت ترتیل صادق حیدری سورشجانی، رسول شاهسون مارکده رتبه اول و دوم، در رشته حفظ ۲۰ جزء محمد امین مسلمی رتبه اول، رشته حفظ ۱۰ جزء  امین غیاثی رتبه اول، رشته اذان سید ابراهیم حسینی وردنجانی، حسن طاهری فرد، مهدی صادقی رتبه اول تا سوم را کسب کردند.

وی اظهار داشت: در رشته قرائت تحقیق زهرا سلیمی، سحر میرزاخانی، مریم احمدی رتبه اول تا سوم، رشته قرائت ترتیل فاطمه احمدی، فاطمه اسدی، نعیمه سادات شریعت بروجنی رتبه اول تا سوم، رشته حفظ کل ریحانه علایی، معصومه یوسفی رتبه اول و دوم، رشته حفظ ۲۰ جزء  مریم مرادی،  زهرا مداحیان و آذر طاهری رتبه اول تا سوم، رشته حفظ ۱۰ جزء مطهره فاتحی، زهرا نصیری، آذر ابراهیمی رتبه اول تا سوم و رشته حفظ پنج جزء بتول اسداللهی، زهرا علایی، فائره علایی رتبه اول تا سوم را کسب کردند.

۱۶۶ دستگاه تبلت بین دانش‌آموزان زیرپوشش کمیته امداد توزیع شد

مدیرکل کمیته امدادامام خمینی(ره) چهارمحال و بختیاری از توزیع ۱۶۶دستگاه تبلت با همکاری بانک سپه بین دانش‌آموزان و دانشجویان زیرپوشش این نهاد در آستانه سال تحصیلی جدید خبر داد.

جاسم محمدی با اشاره به اینکه هم‌اکنون ۶ هزار دانش‌آموز و یکهزار و ۶۵ دانشجو و طلبه زیرپوشش این نهاد قرار دارند، افزود: با توجه به شرایط کنونی شیوع کرونا و غیر حضوری بودن کلاس‌های درس، تامین تجهیزات هوشمند الکترونیکی برای دانشجویان و دانش‌آموزان زیرپوشش و پرداخت کمک هزینه تحصیلی در راستای توسعه عدالت آموزشی از برنامه‌های این نهاد است.

به گفته وی، در شرایط کنونی و با توجه به برگزاری آنلاین کلاس‌های آموزشی مدارس و دانشگاه‌ها، تهیه تجهیزات الکترونیکی هوشمند برای دانش‌آموزان و دانشجویان نیازمند یک ضرورت است و از ابتدای شیوع کرونا تاکنون برای یک‌هزار و ۱۳۸ دانشجو و دانش‌آموز زیرپوشش این نهاد تبلت، لپ‌تاپ و گوشی هوشمند با کمک خیرین، موسسات خیریه، بانک‌ها و اعتبارات امداد تهیه و توزیع شده است.

محمدی اظهار داشت: خیرین و نیکوکاران می‌توانند در راستای کمک به تحصیل دانش‌آموزان و دانشجویان و تامین گوشی هوشمند کمک‌های خود را از طریق ادارات کمیته امداد در سراسر استان و مراکز نیکوکاری و کد دستوری #۰۳۸*۸۸۷۷* به دست نیازمندان و جامعه هدف این نهاد برسانند.

 به گزارش ایرنا، هم‌اکنون ۴۱ هزار خانوار با جمعیتی بیش از ۹۴ هزار نفر در استان زیرپوشش خدمات این نهاد حمایتی قرار دارند، که ۶۰ درصد افراد زیرپوشش این نهاد زنان سرپرست خانوار هستند.

 تزریق دز دوم واکسن کرونا به مددجویان زندان‌های چهارمحال و بختیاری آغاز شد

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی چهارمحال و بختیاری گفت: با همکاری مراکز بهداشت در شهرستان‌های شهرکرد، بروجن و لردگان تزریق مرحله دوم واکسن کرونا در زندان‌های استان آغاز شد.

حمدرضا حیدری افزود: ۹۶ درصد از زندانیان استان دز نخست واکسن را دریافت کردند و مرحله دوم واکسیناسیون آغاز شد.