اردبیل - ایرنا- سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: امسال قرار است ۴۰۰ میلیارد تومان به فعالان بخش تعاون استان با عقد تفاهمنامه‌ای که در استان با بانک‌های عامل صورت گرفته پرداخت شود.

بهروز رحیم‌زاده روز دوشنبه بیان کرد: پارسال ۱۸ میلیارد تومان از  منابع داخلی بانک‌ها و ۴۸ میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت از محل اشتغال پایدار روستایی و عشایری به شرکت‌های تعاونی فعال در استان پرداخت شده است.

وی بر ضرورت حمایت از فعالان بخش تعاون با بخشودگی‌های بیمه‌ای، مالیاتی و همچنین پرداخت تسهیلات تاکید کرد و افزود: به اعتقاد بسیاری از صاحب نظران فعالیت بخش تعاون علاوه بر ایجاد رفاه، آسایش، امنیت و اشتغال به ارتقا عدالت اجتماعی، کاهش فقر و فاصله طبقاتی در جامعه منجر شده است و بر این اساس باید مورد حمایت قرار گیرد.

رحیم زاده همچین با بیان اینکه ۱۶ درصد اشتغال ایجاد شده در استان اردبیل مربوط به بخش تعاون است، گفت: هم اکنون بیش از یک‌هزار و ۹۰۰ شرکت تعاونی در استان فعال بوده و زمینه اشتغال بخش زیادی از جوانان بیکار را فراهم کرده‌اند.

وی با اشاره به  درخشش شرکت های تعاونی استان در جشنواره‌های ملی و منطقه‌ای گفت: با هدف ترویج فرهنگ تعاون و معرفی الگوهای موفق در حوزه تعاونی‌های کارآفرین و تولیدکننده جشنواره تعاون‌گران برتر به صورت غیرحضوری برگزار و در مجموع از استان اردبیل سه شرکت برتر در سطح ملی معرفی شده و ۶ شرکت تعاونی برتر استانی و هفت شرکت شایسته تقدیر نیز معرفی شدند.

وی تصریح کرد که شرکت‌های تعاونی موفق و دارای تجربه با بهره‌مندی از ۲۵ درصد معافیت مالیاتی می‌توانند فعالیتشان را انسجام بیشتری بدهند.