بیرجند - ایرنا - قرارگاه جهادگران مدرسه‌ساز با امضای تفاهم‌نامه اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس و سازمان بسیج سازندگی در خراسان جنوبی آغاز به کار کرد.

مسوول سازمان بسیج سازندگی سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی روز دوشنبه در این آیین گفت: یکی از برنامه‌های سال ۱۴۰۰ سازمان بسیج سازندگی کشور تمرکز گروه‌های جهادی در قالب قرارگاه‌های جهادی است تا نظارت بیشتری بر فعالیت و عملکرد مطلوب آنها داشته باشد.

مهدی هنری افزود: براساس تصمیمات کشوری، قرارگاه‌های ملی در برنامه بسیج سازندگی کشور تشکیل شده که بر این اساس قرارگاه‌های جهادی استانی هم تشکیل می‌شوند.

وی گفت: تاکنون در حوزه تخصصی که با وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی داشتیم، قرارگاه قرآنی استان تشکیل شد که در حال فعالیت در زمینه سوادآموزی قرآنی است و گروه‌های جهادی قرآنی را سازماندهی کرده است.

مسوول بسیج سازندگی خراسان جنوبی اظهار داشت: بعد از برگزاری جلسات با سازمان نوسازی مدارس کشور و تشکیل قرارگاه ملی جهادگران مدرسه‌ساز به تبع آن قرارگاه استانی در خراسان جنوبی تشکیل و برنامه‌ریزی شد که ۴۰ گروه جهادی تخصصی در این حوزه ساماندهی شوند.

وی افزود: براساس این تفاهم‌نامه هیات امنای قرارگاه استانی شامل سازمان بسیج، نوسازی مدارس و نماینده مجمع جهادگران و تعدادی گروه جهادی دیگر است که از امروز فعالیت رسمی را آغاز کرد.

هنری تصریح کرد: اهداف اصلی ما در فعالیت جهادی انسان‌سازی و تربیت نیروی انقلابی است که با حضور جهادگران این عرصه باعث تعالی و تقویت جهادگران از گروه‌های مختلف می‌شود.

وی گفت: تعمیر، مرمت و زیباسازی مدارس در اولویت قرارگاه جهادگران مدرسه‌ساز قرار می‌گیرد و قرارگاه‌های شهرستانی را پیگیری خواهیم کرد که در شهرستان بشرویه اولین قرارگاه تشکیل شده است.

نیاز آموزش و پرورش وسیع است

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی ه‍م در این آیین گفت: نیاز آموزش و پرورش وسیع است و ما به تنهایی پاسخگوی این نیاز نیستیم لذا ورود خیرین و جهادگران به عرصه مدرسه‌سازی بخشی از این نیازمندی‌ها را مرتفع خواهد کرد.

محمود چاوشان ادامه داد: سند تحول بنیادین آموزش وپرورش در ۶ زیر نظام آمده که یکی از این زیر نظام‌ها فضا، تجهیزات و فناوری است و توسعه، احداث، مرمت و استانداردسازی را در دستور کار دارد.

وی گفت: یکی از اقدامات کلیدی در این حوزه جذب و تکریم خیران مدرسه‌ساز به عنوان بازوان توانمند نوسازی مدارس است.

مدیرکل نوسازی مدارس خراسان جنوبی افزود: این تفاهم‌نامه با بسیج سازندگی کارساز خواهد بود و بسیج در مرمت، رنگ‌آمیزی، حصارکشی و ساخت مدارس در قالب گروه‌های جهادی به این اداره کل کمک می‌کند.

وی اظهار داشت: در سنوات گذشته نیز اقدامات بی‌شماری تحت عنوان گروه‌های جهادی در زمینه مدرسه‌سازی انجام شده اما امروز تخصص‌گرایی در گروه‌های جهادی را مورد نظر قرار دادیم.

چاوشان با تقدیر و تشکر از تلاش جهادگران و خیران گفت: با تلاش‌های صورت گرفته تمامی مناطق بالای ۱۰‌ دانش‌آموز در استان از مدرسه برخوردارند و در پی تامین استانداردهای لازم هستیم.

وی تیر امسال گفته بود: در حال حاضر ۲۱۶ پروژه در استان خراسان جنوبی شامل ۵۷۵ کلاس درس در حال اجرا است که برای تکمیل آنها حدود ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.