جواد رحمتی روز دوشنبه در جلسه شورای هماهنگی ترافیک استان، با تاکید بر اینکه زیستپذیر بودن شهرها در ابعاد مختلف باید اولویت شوراها و شهرداریها باشد، اظهار کرد: یکی از مولفههای زیستپذیر بودن، احساس امنیت شهروندان به هنگام تردد در شهر است.
وی افزود: امروزه انسانمحوری یکی از مولفههای مهم و اساسی در شهرسازی است و با کارهای نمایشی و فانتزی نمیتوان این موضوع را محقق کرد.
رحمتی با اشاره به ایجاد مسیرهای دوچرخهسواری در تبریز گفت: دوچرخهسواری یکی از ظرفیتهای حملونقل شهری است و اگر میخواهیم از این ظرفیت استفاده کنیم باید مسیر ویژه دوچرخهسواری ایجاد کنیم.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی ایجاد پیادهراههای شهری را یکی از اقدامات ارزشمند در راستای انسانمحوری در شهر دانست و افزود: ایجاد پیادهراه در خیابان جمهوری به تصویب شورای ترافیک استان رسیده و باید اجرا شود، اما به نظر میرسد اراده کافی برای اجرای آن وجود ندارد.
وی ادامه داد: تجربه موفق ایجاد پیادهراه در یکی از خیابانهای اصلی شهر میانه که با اقناع و جلب اعتماد مردم و جسارت و ابتکار شهرداری میانه انجام شد باید الگوی شهرداری تبریز باشد.
رحمتی همچنین با تشکیل شورای حملونقل و ترافیک کلانشهر تبریز موافقت کرد و گفت: پشتیبانی سختافزاری و نرمافزاری در حوزه حملونقل ترافیک جدی گرفته شود.
وی با بیان اینکه پلیس مجهز و توانمند از شاخصههای شهر توسعهیافته است، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه رفتار پلیس در قضاوت مردم تأثیرگذار است باید حمایتهای لازم از پلیس از نظر تجهیزات و امکانات انجام شود.
به گزارش ایرنا، خیابان شریعتی یکی از قدیمیترین خیابانهای شهر تبریز است و در مسیری از شمال به جنوب با خیابانهای بازار، امام خمینی، هفده شهریور و آزادی (کمربندی) تقاطع دارد. پر رفت و آمدترین بخش این خیابان، بخش شمالی آن است و بیشتر سینماهای شهر تبریز در این منطقه وافع شده است.