تهران - ایرنا- روی خط پایتخت امروز دوشنبه به افتتاح خانه امداد در منطقه ۱۳ تا افزایش ظرفیت واکسیناسیون در مناطق تهران می پردازد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا،  مجتبی شکری شهردار منطقه ۱۳ در آیین افتتاح اولین خانه امداد این منطقه گفت: محلات صفا، زاهد گیلانی و شهید اسدی از محلات کم برخوردار این منطقه هستند و ما همواره با نگاهی جهادی در جهت کاهش مشکلات این محلات فعالیت می کنیم.

وی افزود: رویکرد ارزشگرایی در برخورد با این محلات می تواند راهگشا برای تضمین مسیر برنامه ریزی شده برای ساماندهی و توانمندسازی محلات کم برخوردار باشد.

وی با بیان اینکه روابط مدیران شهری منطقه با شهروندان به صورت دوسویه و مشارکتی است، افزود: اعتمادسازی و بهره گیری از ظرفیت های مردمی در خدمت رسانی و توانمندسازی محلات در دستور کار قرار گرفته که یقینا نفع و خیر و برکات آن باقیات صالحاتی برای همه ما خواهد بود.

ایمن‌سازی بزرگراه امام علی(ع) در زیر گذر شهید محلاتی

مهدی فولادی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه ۱۴ از رفع نقطه حادثه خیز بزرگراه امام علی(ع)   با هدف ایمن سازی و کاهش تصادفات در این محور خبر داد.   

وی افزود: یکی از معضلات ترافیکی زیرگذر محلاتی در بزرگراه امام علی(ع)، مشکل ایمنی مقابل ستون‌های پل و جداسازی نامناسب مسیر خط ویژه از مسیر عادی بزرگراه بود و از سویی در این زیرگذر  تصادفاتی به دلیل برخورد وسایل نقلیه با ستون های زیرگذر و موانع جداکننده خط ویژه را شاهد بودیم.

فولادی افزود: در این راستا ایمن سازی مسیر شمال به جنوب بزرگراه امام علی(ع) در حدفاصل زیر گذر شهید محلاتی پس از بازدید و بررسی های میدانی عملیاتی شد.
  
وی با اشاره به جمع آوری نیوجرسی های قدیمی و نصب نیوجرسی های بزرگ و ۶ متری در این محدوده گفت: اقدام صورت گرفته از جمله راهکارهایی است که برای کاهش خسارات ناشی از تصادفات و ایمن‌ تر شدن زیرگذر شهید محلاتی و مسیر خط ۹ اتوبوس های تندرو اجرایی شده است.   

فولادی خاطرنشان کرد: هماهنگی لازم با حوزه راهنمایی و رانندگی نیز صورت گرفته و برنامه‌های دیگری چون کاهش سرعت مجاز، تعویض روکش آسفالت، تقویت تعداد دوربین های کنترل سرعت در دستور کار است تا شاهد کاهش حوادث ترافیکی در این شریان عبوری مهم منطقه باشیم.

 یاریگران در شهر ویژه جنوب پایتخت

علی توکلی شهردار منطقه ۱۹ گفت: طرح یاریگران در شهر با هدف شناسایی تسهیلگران اجتماعی و آموزش علاقه مندان به فعالیت های خیرانه  برگزار می شود.

وی، هدف از این طرح را ارزیابی کل منطقه در رابطه با فعالیت های خیرانه عنوان کرد و افزود: این طرح در مرحله نخست با معرفی مدیران محلات به مجریان طرح به منظور شناسایی افراد علاقه مند به امور و فعالیت های خداپسندانه، ارائه آموزش و ارتقاء توانمندی این افراد با هدف توسعه مشارکت و کارهای خیرانه و بازدیدهای میدانی به صورت محله به محله در حال اجرا است.  

وی طرح یاریگران در شهر را اقدامی تأثیرگذار در ترویج فرهنگ کار نیک دانست و خاطرنشان کرد:  مشارکت کنندگان در این طرح از لحاظ ارائه کمک های مادی و معنوی ارزیابی و درصورت تأیید مشخصات آن ها در بانک اطلاعاتی ثبت می شود.

وی، خیرین را به عنوان سرمایه های اجتماعی محلات برای ارائه کمک های مادی و معنوی دانست و گفت: تاکنون نزدیک به ۶۰ نفر در بانک اطلاعاتی این منطقه ثبت شده که ضمن دریافت طرح یاریگران در شهر تحت آموزش قرار خواهند گرفت.

شهردار منطقه همچنین به خدمات حمایتی مجمع خیرین منطقه اشاره کرد و افزود: اعضای این مجمع در طول مناسبت های مختلف سال در کارهای خداپسندانه اعم از توزیع بسته های حمایتی، نذر فرهنگی و خدمات کمک آموزشی، خدمات درمانی، کمک به اشتغال افراد از طریق معرفی به تولیدی ها،   فعالیت می کنند.

تهیه طرح جامع بیمارستان اشرفی اصفهانی در حوزه معماری و شهرسازی

علی‌محمد سعادتی، شهردار منطقه ۱۲  در بازدید از بیمارستان اشرفی اصفهانی از تهیه طرح جامع بیمارستان در حوزه معماری و شهرسازی خبر داد.

وی گفت: فرصتی دست داد تا بازدیدی از یکی از قدیمی‌ترین و فعال‌ترین بیمارستان‌های دولتی در سطح منطقه ۱۲ داشته باشیم تا به بررسی مشکلات و مسائل پیش روی همکاران و پزشکان فداکار بیمارستان آیت‌الله اشرفی اصفهانی در حوزه معماری و شهرسازی بپردازیم.

وی با یادآوری اینکه این بیمارستان نقش عمده‌ای در رفع مشکلات بیماران دیالیزی در شهر تهران ایفا می‌کند، افزود: پس از بازدید، طی جلسه‌ای با حضور رئیس و مدیران بیمارستان در مورد تهیه طرح جامع بیمارستان در حوزه معماری و شهرسازی بحث و بررسی شد و مقرر شد برنامه‌ای از سوی بیمارستان به منظور تصمیم‌گیری برای جانمایی بناهایی که قرار است حفظ شود، برچیده‌شدن بناهای غیرضروری و احداث ساختمان‌های الحاقی و بخش‌های ساختمانی فوریتی ارائه شود که این برنامه پیش از اجرا در مورد سطح اشغال مجاز بیمارستان‌ها به تصویب دفتر فنی وزارت بهداشت نیز خواهد رسید.

شهردار منطقه ۱۲، موضوع اتصال شبکه فاضلاب بیمارستان به شبکه شهری و مسائل دیگری از این قبیل را از دیگر مباحثی که در این جلسه طرح شد، بیان کرد و گفت: به یاری خدا، موارد طرح‌شده در کوتاه‌مدت حل و فصل خواهد شد.

بیمارستان اشرفی اصفهانی در سال ۱۳۲۰ در چهارراه مولوی جنب بازار دباغ‌ها با نام درمانگاه برزن احداث شد؛ در مجاورت این بیمارستان، مرکز درمانی دیگری وجود داشت که به نام موقوفه حکیم‌الملک به صورت مستقل مشغول به فعالیت بود که پس از واگذاری بیمارستان به وزارت بهداری دو مرکز فوق با نام حکیم‌الملک و مولوی ادغام و به نام بیمارستان مولوی مشهور شد. پس از پیروزی انقلاب و شهادت شهید بزرگوار ‌آیت‌الله اشرفی اصفهانی، این بیمارستان به نام آن شهید عزیز نام‌گذاری شد.

ساماندهی و جمع‌آوری افراد بی‌خانمان در سطح منطقه ۸

 محمد بنی حسن معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه هشت ، از اجرای گشت ضربتی جمع‌آوری و ساماندهی کارتن خواب‌ها درسطح منطقه این منطقه خبر داد و گفت: این طرح با مشارکت نواحی سه‌گانه و توسط گشت فوریت‌های سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران به منظور پیشگیری، کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی و کمک به افراد آسیب دیده، افزایش سطح امنیت، برای شهروندان منطقه انجام می‌شود.

بنی حسن افزود: طرح جمع‌آوری کارتن خواب‌های منطقه در سه ماه اخیر تیر، مرداد و شهریور با هدف پاکسازی محدوده از افراد بی‌خانمان در حال اجرا است.

خیز تقاطع بزرگراههای همت به مدرس 

مریم نخعی پور معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه (۳) درباره رفع نقطه حادثه خیز تقاطع بزرگراه شهید همت مسیر غرب به شرق با بزرگراه شهید مدرس توضیحاتی داد.

 وی گفت: یکی از نقاط حادثه‌ خیز بزرگراه های سطح منطقه نقطه فوق بود که به دلیل دید نامناسب بخصوص در شب باعث تصادفات زیادی می شود که توسط تجهیزات ترافیکی و نیز چراغ راهنمایی چشمک زن ایمنی این مقطع تامین شد و کاهش تصادفات جرحی را به همراه داشت.

وی بیان کرد: زمینه و هدف نقاط حادثه خیز، نقاطی هستند که احتمال وقوع تصادف در آن ها به طور غیر عادی بالاتر از دیگر نقاط می باشد؛ بنابراین شناسایی چنین نقاطی از جایگاه ویژه ای در تمام پروژه های ایمنی راه ها برخوردار است. به دلیل بالابودن آمار تصادفات ترافیکی در کشورمان، لزوم این موضوع بیش از پیش مورد تاکید است.

برخورد جدی با ساخت و سازهای غیر مجاز در ناحیه ۷ منطقه (۴)

محمد مهدی مقدم شهردار ناحیه ۷ منطقه ۴ ضمن هشدار به افراد سودجو و متخلفان ساختمانی گفت: با هرگونه ساخت و ساز غیر مجاز در محله های ناحیه ۷ منطقه ۴ برخورد جدی می شود.

وی با اعلام این خبر و با بیان اینکه ساخت و سازهای غیر مجاز علاوه بر وارد آوردن خسارت به زیرساخت های شهری، منجر به ایجاد اختلال در خدمات رسانی به شهروندان می شود افزود: ساخت و سازهای غیر مجاز یکی از موضوعاتی است که علاوه بر ایجاد مشکلات فراوان برای شهر و شهروندان، همواره مدیریت شهری را با چالش های فراوان روبرو کرده است.

وی افزود: فاقد سند بودن املاک واقع در برخی محله ها، وجود مشکلات اقتصادی و ناآگاهی شهروندان از عواقب ساخت و سازهای بدون مجوز از مهمترین عوامل بروز تخلفات است.

شهردار ناحیه ۷ منطقه ۴ ضمن هشدار به شهروندان مبنی بر عدم همکاری با افراد سودجو و دلال در خرید و فروش و واگذاری املاک به آن ها افزود: واگذاری املاک به افراد غیر جهت ساخت و ساز غیر مجاز تخلف محسوب شده و شهرداری ضمن معرفی متخلفان به مراجع قضایی نسبت به تخریب و صدور جرایم سنگین برای اینگونه املاک اقدام خواهد کرد.

مقدم با دعوت از شهروندان مبنی بر تمکین به قانون اضافه کرد: طبق دستور شهردار منطقه ۴ با هرگونه ساخت وساز غیر مجاز و مستحدثات تجاری غیر مجاز با جدیت برخورد می شود و ضروری است شهروندان ، ابتدا به شهرداری مراجعه سپس به صورت قانونی نسبت به دریافت مجوز ساخت اقدام کنند.

۴۵ هزار تن آسفالت تا پایان سال در محورهای عبوری شمال تهران پخش می شود

مجید افشاری معاون فنی و عمرانی این منطقه یک تهران، عملیات عمرانی لکه گیری و روکش آسفالت معابر و بزرگراه های شمال تهران با هدف تردد روان و ایمن رانندگان با پخش ۴۵ هزار تن آسفالت تا پایان سال به صورت شبانه روزی در حال انجام است.

وی اظهار داشت: از ابتدای سال تاکنون  روسازی معابر و خیابان های منطقه یک با بیش از ۱۹ هزار و ۴۰۰ تن آسفالت بهسازی شده است که بزرگراه های شهید آیت الله مدرس و شهید چمران همچنین خیابان های لاله، افریقا، معابر شهرک شهید محلاتی و خیابان احداثی ۳۵ متری افتخاری از جمله نقاط عبوری اصلی برای این منظور بوده است.

 وی همچنین پخش آسفالت مکانیزه و لکه گیری معابر را از دیگر اقدامات دانست و گفت: بیش از ۱۰ هزار تن تراش و روکش آسفالت مکانیزه و بیش از ۹ هزار تن آسفالت برای لکه گیری معابر و خیابان ها از جمله  خیابان های شهید دربند، غلام جعفری، انجام شده است.

معاون شهردار منطقه یک خاطر نشان کرد: بیش از ۵۰۰ تن آسفالت نیز برای بهسازی مسیرهای اتوبوس تندرو منطقه از جمله در محور های بزرگراه شهید چمران و نمایشگاه بین المللی استفاده شده است.  

افشاری با اشاره به فعالیت های اجرایی معاونت فنی و عمرانی تا پایان سال برای پخش بیش از  ۴۵ هزار تن آسفالت افزود: به منظور ساماندهی و ایمن سازی خیابان ها و معابر، جهت تردد شهروندان و وسایل حمل و نقل عمومی، فعالیتهای شبانه روزی این حوزه در نواحی ده گانه  این منطقه به صورت مستمر در حال انجام است.

پیگیری احداث مترو در جنوبشرق تهران

وحیدرضا محمدی شهردار منطقه ۱۵ گفت: با جانمایی و تامین زمین مناسب، به دنبال احداث مترو در جنوبشرق تهران هستیم.

وی گفت: با توجه به عبور خط ۸ و ۹ از این منطقه جلسات متعددی با شرکت مترو برگزار و احداث پایانه مترو و ایستگاه عبوری از محلات مشیریه و مسعودیه را پیگیری می کنیم.

به گفته وی؛ پیشنهاداتی به شرکت متروی تهران به دلیل نبود خط مناسب مترو در این محدوده داده شده است تا با احداث ۴ ایستگاه در خط ۸ و ۴ ایستگاه در امتداد خط ۹ این منطقه نیز از خطوط مترو بهره مند شود.

محمدی ادامه داد: باتوجه به وجود اراضی مناسب، پیش بینی می شود شروع عملیات ساخت خط ۸ مترو به عنوان اولویت اول انجام شود و در فازهای بعدی اتصال خط ۶ و ۷ مترو در محدوده این منطقه و اجرای عملیات خط ۹ پیگیری و انجام شود.

شهردار منطقه ۱۵ با اشاره به دپوی خط ۸ در این منطقه گفت: برای این منظور ۴۰ هکتار از اراضی مسعودیه در موقعیت مناسب شرق منطقه برای این کار در نظر گرفته شده است که امیدواریم عملیات اجرایی آن تا پایان سال انجام شود.

پل های عابرپیاده منطقه ۱۳ بهسازی می شود 

مجتبی شکری، شهردار منطقه ۱۳ تهران گفت: با توجه به نزدیک شدن به  فصل پاییز و تاریک شدن زود هنگام هوا، ضمن تامین روشنایی پل های عابر پیاده و رفع نواقص و مشکلات آنها، نصب کفپوش اپوکسی نیز در این فضا ها به منظور جلوگیری از مشکل لغزندگی و تامین رفاه شهروندان در  دستور کار قرار گرفت.

وی با اشاره به وجود حدود ۲۰ پل عابر پیاده در محدوده منطقه گفت: با توجه به مشکل یخ زدگی و خیس شدگی سطوح فلزی پل های عابر پیاده  در فصل زمستان و ایام سرد سال و امکان بروز حوادث دردناک برای شهروندان، معاونت حمل و نقل ترافیک منطقه ضمن نیازسنجی  و بررسی های لازم، عملیات نصب کفپوش اِپوکسی بر روی پل های عابرپیاده را آغاز کرده است.  

وی، صرفه اقتصادی بالا، مقاومت بالای متریال، عمر طولانی، نگهداشت آسان و حفظ بهداشت محیط را از مزایای کفپوش اِپوکسی بر شمرد و اضافه کرد : در این  طرح، با  استفاده از نیروهای  متخصص و دانش روز، سطوح پله ها و عرشه های پل های عابرپیاده منطقه۱۳ با مواد پوششی اپوکسی بازسازی و نوسازی می شود.

شهردار منطقه همچنین از تامین روشنایی پل های عابر پیاده به منظور افزایش امنیت و ترغیب شهروندان برای گذر از پل عابر پیاده  خبر داد و گفت : پل های فاقد نور و روشنایی هم با استفاده از لامپ های ال ای دی  که مجهز به قاب فلزی است، نور پردازی می شوند.

شهردار منطقه در خصوص رفع نواقص پل های عابر یادآور شد : در این طرح موضوعی که به همت معاونت حمل و نقل و ترافیک در حال انجام است، ضمن بازبینی پل های عابر مکانیزه و غیرمکانیزه ، در صورت داشتن معایب و مشکلات فنی رفع عیب و نقص می شود.

مسیل ها و کانال های منطقه ۲ لایروبی و پاکسازی شد

جعفر میرزایی معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه (۲) گفت: مسیل های این منطقه با  انجام لایروبی و رسوب برداری از حوضچه های رسوبگیر برای بارش های  فصل پاییز  آماده سازی شد.

وی اظهار داشت: در راستای برنامه‌های زمانبندی شده در شش ماهه اول سال جاری اداره مسیل‌ها و قنوات منطقه با لایروبی مستمر و شبانه روزی و اجرای عملیات رسوب برداری گنجایش و ظرفیت پذیرش مسیل‌ها را افزایش داده است.

معاون خدمات شهری ومحیط زیست منطقه افزود: در همین راستا لایروبی و پاکسازی ٣٠ کیلومتر مسیل و ۵٠ کیلومتر کانال اصلی و ۱۳۰ هزار متر طول کانال های فرعی با استفاده از عوامل کارگری، ماشین آلات و ادوات سنگین انجام شد.

وی افزود:  به منظور کنترل و پیشگیری از هرگونه حادثه احتمالی در این خصوص، لایروبی و پاکسازی مسیر دو رود دره فرحزاد و درکه به صورت مستمر و فوریتی در دستور کار ویژه  این معاونت قرار گرفته است.

به گفته میرزایی، ۱۲ رشته قنات فعال از مجموع ۴۴ رشته قنات در منطقه ۲ نیز بطور مستمر  مورد بازبینی و درصورت نیاز لایروبی می شوند.

تقدیر از مشارکت و وحدت رویه نهادهای مختلف منطقه ۱۹ در مدیریت بحران ها 

علی توکلی شهردار منطقه ۱۹ تهران، گفت: نشست فصلی ستاد مدیریت بحران منطقه ۱۹ با هدف هم افزایی نهادهای  مختلف برای بررسی مخاطرات و بحران های منطقه و اجرای اقدامات پیشگیرانه برگزار شد.

وی با تشکر از خدمات انجام شده به منظور پیشگیری از کرونا و واکسیناسیون شهروندان در سایت های مختلف منطقه، واکسینه شدن بخش قابل توجهی از ساکنین این منطقه را حاصل هم افزایی و وحدت رویه بین نهادها و ادارات دانست و از همکاران سپاه، بسیج، مرکز بهداشت جنوب تهران و نیروی انتظامی در خدمات واکسیناسیون پایگاه خودرویی بوستان ولایت که روزانه مورد استقبال جمع زیادی از شهروندان تهرانی قرار گرفته است، تشکر کرد.

وی همچنین ازآغاز فعالیت برای احداث پاساژ توحید خبر داد و درخصوص رفع خطر پاساژ زنجانی ها نیز خواستار اکتفا نکردن به اخطار ها و پیگیری این موضوع برای تأمین امنیت جانی شهروندان شد.

شهردار منطقه در ادامه درجریان اقدامات انجام شده درخصوص ایمن سازی فرونشست های معبر ورودی نمایشگاه بین المللی در پارکینگ حرم مطهر، پیشگیری از آتش سوزی در بوستان ها بویژه بوستان بزرگ ولایت، رفع خطر از املاک پرخطر، جانمایی و تحویل کانکس های دوام به محلات و ارائه لیست گودبرداری های منطقه برای بارگذاری در سامانه جامع اطلاعات مکانی و تسهیل امور واکسیناسیون کرونا شهروندان در سایت های مشخص شده منطقه قرار گرفت.

توکلی در پاسخ به درخواست نماینده هلال احمر برای راه اندازی خانه های هلال در سراهای محلات نیز خواستار پیگیری با هماهنگی معاونت اجتماعی منطقه شد.

طی این نشست نمایندگان نهادهای خدمات رسان  نیز به تشریح اقدامات خود در راستای مدیریت بحران ها و خدمات ارائه شده برای بحث مقابله با ویروس کرونا پرداختند، ضمن اینکه رابط شورایاران منطقه نیز به نمایندگی از شهروندان منطقه سخنرانی و برخی از مسائل و مشکلات را مطرح کرد.

افزایش ۵۰ درصدی ظرفیت واکسیناسیون کرونا در منطقه ۱۸

سید محمد فیاض شهردار منطقه ۱۸ تهران در بازدید دوره ای از مراکز واکسیناسیون مستقر در منطقه ۱۸ گفت: با توجه به تاکید شهردار تهران مبنی بر لزوم حضور مدیریت شهری در تقویت زیرساخت های مراکز واکسیناسیون و تجهیز سوله های مدیریت بحران برای انجام این مهم، با تشکیل جلسه ستاد مدیریت بحران تصمیم بر آن شد که دو سوله دیگر به سرعت تجهیز و برای انجام امور درمانی و واکسیناسیون در اختیار مرکز بهداشت غرب تهران و اورژانس قرار گیرد.

وی در تشریح اقدامات انجام شده توسط مدیریت شهری برای انجام واکسیناسیون ویروس کرونا در سطح منطقه ۱۸ گفت: در حال حاضر در چهار  مرکز " پایگاه پشتیبانی مدیریت بحران مدائن واقع در خیابان آیت اله سعیدی-بلوار معلم- میدان معلم-بلوار مدائن "، " مجموعه ورزشی شهیدان اسماعیلی واقع در خیابان آیت اله سعیدی بلوار معلم- میدان معلم-بلوار مدائن- تقاطع خیابان بیگلو "، " پایگاه اورژانس واقع در بوستان ولیعصر(عج) واقع در -خیابان آیت اله سعیدی – بعداز چهار راه یافت آباد- جنب پمپ بنزین شهرک ولیعصر(عج) " و "پایگاه الزهرا (س) واقع در بلوار معلم- خیابان شهدای دانش آموز- انتهای خیابان یاسر-خیابان قائم- بوستان حضرت قائم (عج) " واکسیناسیون کرونا در سطح منطقه در حال انجام است.

رییس ستاد مدیریت بحران شهرداری منطقه ۱۸ افزود: خدمات ارائه شده برای مجموعه های یاد شده شامل آماده سازی کلی فیزیکی و تاسیساتی پایگاه پشتیبانی مدیریت بحران مدائن، در اختیار قراردادن سالن توپی و یک اتاق جهت واکسیناسیون و دو اتاق برای پرسنل و انبار لوازم مربوطه به مرکز بهداشت، ایجاد سالن انتظار در محوطه پیرامونی پایگاه با استفاده از داربست فلزی و چادر برزنتی می باشد که مدیریت شهری همواره سعی نموده است در راستای تسهیل امور به بهترین شکل خدمات مورد نظر را ارائه کند.

فیاض همچنین افزود: به منظور نظارت بر عملکرد واحد های مختلف واکسیناسیون مستقر در منطقه  ۱۸  و احصاء و برطرف کردن مشکلات احتمالی، بازدید های روزانه و مستمر توسط دبیر و اعضای ستاد مدیریت بحران شهرداری منطقه ۱۸ از مراکز مذکور انجام می شود.