اهواز - ایرنا - سرپرست شهرداری اهواز گفت: از ۷۴ طرح مربوط به علاج بخشی و ساماندهی فاضلاب و آب های سطحی که برای این شهرداری تعریف شده ۶۲ پروژه، به طور کامل به اتمام رسیده و مابقی پروژه ها نیز در حال اجرا است اما ۱۸ پروژه مربوط به آبفای خوزستان تاکنون اجرا نشده است.

به گزارش ایرنا علیرضا عالی پور روز دوشنبه در هفتمین نشست شورای شهر اهواز اظهار داشت: بعد از آبگرفتگی های سال ۱۳۹۸ اهواز سه طرح ضربتی، علاج بخشی و طرح جامع فاضلاب اهواز ارائه شد.
سرپرست شهرداری اهواز ادامه داد: در طرح ضربتی۵۶ نقطه فوق بحرانی مشخص و در قالب ۱۴۳ پروژه تعریف شدند که ۷۴ پروژه مربوط به شهرداری، ۵۴ پروژه آبفا و ۱۵ پروژه نیز به صورت مشترک بین شهرداری و آبفا باید اجرا شوند.
وی با اشاره به طرح علاج بخشی گفت: در این طرح ۸۰ پروژه میان مدت و بلند مدت مورد نظر قرار گرفته که نیازمند اعتباری بیش از سه هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال است.
عالی پور افزود: هدف طرح ضربتی جلوگیری از ورود آب به خانه ها هنگام بارندگی و تخلیه آب خیابان ها پس از هشت ساعت است. با اجرای طرح علاج بخشی آبگرفتگی های اهواز هنگام بارندگی به شدت کاهش می یابد.
وی اضافه کرد: ۲ مانع اصلی در روند اجرای طرح علاج بخشی آب های سطحی در اهواز وجود دارد .نخست منابع مالی و دیگری معارض است که شامل معارض شخصی و  اداره ها و دستگاه های اجرایی است که در صورت رفع این موانع هر طرح ظرف مدت سه تا چهار روز قابل اجرا است.

وی از فوران فاضلاب در هزار نقطه شهر اهواز خبر داد و گفت: سه هزار منهول فاضلاب در اهواز درب ندارند.
عالی پور به اختصاص ۵۰ میلیون یورو اعتبار با موافقت مقام معظم رهبری برای حل مشکل فاضلاب اهواز اشاره کرد و افزود: با اجرای این طرح ۱۰۴ کیلومتر از شهر شکافته خواهد شد که بعد از اتمام کار باید آسفالت شود. لذا از آبفا درخواست شده تا این طرح را به صورت فاز بندی و ۲۰۰ متر به ۲۰۰ متر در مناطق مختلف شهر اهواز اجرا کند تا بتوانیم بعد از اتمام پروژه سریعا آسفالت را انجام دهیم .

سرپرست شهرداری اهواز همچنین در خصوص مشکلات زیاد منطقه ۶ شهری اهواز گفت: برای حل مشکلات این منطقه باید مجددا طرح پنجشنبه های جهادی در دستور کار قرار گیرد.

وی با اشاره به وجود سگ های ولگرد و بلاصاحب در اهواز اظهار داشت: مجددا و به صورت موقت سایت جمع آوری و عقیم سازی سگ های ولگرد در صفیره راه اندازی می شود و در پارک شهروند سالنی با وسعت حدود چهار هکتار در این خصوص در نظر گرفته شده است.

عالی پور اضافه کرد: برای ساماندهی حیوانات اهلی از جمله گاومیش در سطح شهر اهواز نیز باید روستای دامپروری در مجاورت رودخانه کارون احداث شود.