احمد حسین زادگان روز سه شنبه از دربازدید از طرح های عمرانی در حال ساخت شهرستان آمل در جمع خبرنگاران افزود: خوشبختانه از شرایط اقتصادی کشور و دولت همه مطلع هستند و طرح های عمرانی نیز به تناسب شرایط درآمدی کشور پروژه پیشرفت خوبی دارد .
وی به طرح پل روگذر هزار سنگر آمل با ۹۵ درصد پشرفت فیزیکی اشاره کرد و ادامه داد: امیدواریم با پرداخت بخشی از مطالبات پیمانکار روند احداث این پل رو گذر تسریع شود.
حسین زادگان اظهار داشت: این طرح به لحاظ اینکه نقش مهمی در کنترل ترافیکی شرق و غرب استان و همچنین ترافیک شهری شهرستان آمل دارد بسیار حائز اهمیت است و با وجود طلب پیمانکار نباید متوقف شود.
استاندار مازندران با بیان اینکه قرارداد تحویل پروژه ۳۶ ماه بوده است ، بیان داشت: در صورت تخصیص به موقع اعتبار ظرف یک ماه کاری این پل به بهره برداری خواهد رسید ولی در حال حاضر مشکل تامین اعتبار وجود دارد.
وی گفت: هنوز رمپ های ورودی و خروجی و میدان مانده است که امیدواریم با کمک شهرداری زودتر احداث شود تا بار ترافیکی شهرستان کاهش یابد.
حسین زادگان با بیان اینکه امسال از محل اعتبارات متوازن ۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه در نظر گرفته شده است، توضیح داد: از ۲ محل اعتبار هراز و اعتبارات متوازن به این پروژه اعتبار تعلق گرفته است که امیداریم با توافقات صورت گرفته بخشی از مطالبات پیمانکار پرداخت شود تا کار سرعت بیشتری پیدا کند و به زودی این روگذر به مرحله بهره برداری برسد.
پل روگذر میدان هزار سنگر آمل با طول تقریبی ۶۵۰ متر و اعتباری بالغ بر ۸۰ میلیارد تومان در حال اجرا می باشد.
ایمن سازی علت تاخیر در بهر برداری از جاده جایگزین
استاندار مازندران همچنین امروز از پروژه جاده جایگزین هراز به عنوان بخشی از پروژه سد خاکی هراز بازدید کرد و ایمن سازی را مهم ترین چالش و علت تاخیر بهره برداری از این پروزه عنوان کرد.
حسین زادگان در خصوص طولانی شدن پروژه جاده جایگزین محور هراز که این روزها با آغاز فصل بازگشت از ییلاقات عدم بهره برداری آن به یک معضلی برای ترافیم در محور هراز تبدیل شده است گفت:با اعتبار ۱۰ میلیارد تومانی که برای جاده جایگزین تخصیص یافته است تقریبا چهارکیلومتر این جاده بازگشایی شده است ولی شیب جاده جایگزین سد هزار از شرایط نامناسبی دارد که اصلاح آن منجر به تاخیر در افتتاح پروژه شد.
وی گفت: استانداردسازی و رعایت ایمنی در اولویت قرار دارد و به دلیل رعایت اصول ایمنی در جاده سازی در روند احداث این جاده تاخیر بوجود امده است.
استاندار مازندران ادامه داد: طبق نظر کارشناسی پلیس راه و راهنمایی و رانندگی تا مشکل فنی جاده که شیب تند آن است مرتفع نشودبه دلیل احتمال تصادف امکان بهره برداری وجود ندارد.
وی با اشاره به اینکه در آخر هر هفته ترافیک بسیار شدیدی در این منطقه به وجود می آید ، توضیح داد: قرار شد تا ۴۸ ساعت آینده آخرین مطالعات و کار های کارشناسی انجام شود تا با حضور گسترده نیروهای پلیس و تابلوهای راهنمایی و رانندگی این جاده در روزهای پایانی هفته برای خودروهای شخصی بازگشایی شود.
با آبگیری سد هراز که در جاده هراز در حال ساخت است ، بخشی از جاده بینالمللی و یکصد ساله هراز نیز به عنوان اصلیترین راه اتصال پایتخت به مازندران به زیر آب خواهد رفت. برای تداوم بهرهبرداری از جاده هراز که سالانه زیر بار ترافیک دهها میلیون تردد می رود، جاده موقت جایگزین به طول چهارکیلومتر در حال ساخت است که از بالا و مجاور محل احداث سد عبور خواهدکرد که به صورت تک مسیر و از سمت شمال به جنوب است.
قرار است تا زمان احداث جاده اصلی برای مدت کوتاهی از جاده موقت جهت کاهش بار ترافیکی استفاده شود و در این مدت جاده اصلی جایگزین به طول ۱۱ کیلومتر احداث می شود که چهاربانده و با شیب ۶ درصد و کاملا استاندارد خواهد بود.