سنندج - ایرنا - معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی کردستان گفت: در شبانه روز گذشته "بابارشانی" با دمای ۳.۲ درجه خنک‌ترین و "سلین" با دمای ۴۰ درجه گرم‌ترین نقطه استان بودند.

علی پناهی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به اینکه میانگین دمای هوای کردستان به ۳۲ درجه سانتی‌گراد کاهش یافته است، اظهار داشت: دمای شهر سنندج مرکز کردستان نیز در خنک‌ترین حالت ۱۲ درجه و در گرمترین ساعت ۳۷ درجه سانتی‌گراد به ثبت رسید

وی ادامه داد: طی چند روز اخیر دمای شبانه در استان کمتر شده و ما شاهد هوای خُنکی در استان هستیم اما دمای هوای استان از امروز تا اواسط هفته آینده تغییرات آنچنانی ندارد، هرچند تمایل به کاهش دما به طور محسوس در آن مشاهده می‌شود.

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی کردستان افزود: وضعیت هوای استان تا هفته آینده پایدار است، اما طی امروز و فردا وزش باد در بعدازظهرها پیش بینی می‌شود که سرعت آن قابل ملاحظه نیست.

اداره کل هواشناسی کردستان دارای ۲۲ ایستگاه هواشناسی شامل ۹ ایستگاه سینوپتیک (هر ساعت یک بار تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود) و ۱۳ ایستگاه اقلیم‌شناسی، ۷۹ ایستگاه باران‌سنجی و سه ایستگاه جاده‌ای است و این ایستگاه‌ها در طول شبانه روز پارامترهای هواشناسی را اندازه‌گیری و ثبت می‌کنند.

میانگین بارندگی‌های استان از آغاز سال زراعی جاری(اول مهر پارسال) تاکنون ۳۰۲ میلی‌متر بوده که نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته (۵۲۲ میلی‌متر) ۴۲ درصد و در مقایسه با دوره بلندمدت (۲۵ تا ۳۰ سال قبل) حدود ۴۵۲ میلی‌متر، ۳۳ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

سال زراعی از اول مهر هر سال شروع می‌شود و تا ۳۱ شهریور سال بعد ادامه می‌یابد.