یاسوج - ایرنا- مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد گفت: یک هزار و ۱۱۰دستگاه پنل خورشیدی به عشایر این استان در سال جاری واگذار می شود.

فضل الله آذرفر روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: عشایر کهگیلویه و بویراحمد در مناطق مختلف می توانند برای ثبت نام پنل خورشیدی به امور عشایر هر شهرستان مراجعه کنند.

وی افزود: قیمت هر دستگاه پنل خورشیدی افزون بر ۱۰۰ میلیون ریال بوده که از این مقدار هزینه ۱۰ درصد سهم عشایر و مابقی به صورت یارانه از طرف دولت پرداخت خواهد شد.

مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: امسال نیز یک هزار پنل خورشیدی به عشایر این استان که در سال گذشته ثبت نام کرده بوند، واگذار شده که از این تعداد ۴۸۵ مورد در مرحله اول بین عشایر بهمئی، کهگیلویه و لنده توزیع شده است.

آذرفر ابراز داشت: مابقی آن ها در بین عشایر بویراحمد، چرام، مارگون و دنا توزیع می شود.

۷۰ هزار نفر در قالب بیش از ۱۱ هزار و ۱۲۰ خانوار از جمعیت ۷۱۳ هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد عشایر هستند که این میزان جمعیت از ۶ ایل بومی، ۲ طایفه قشقایی، ۱۶ تیره، ۱۸۱ طایفه و بیش از یک هزار و ۱۱۰ تش (اولاد) شکل گرفته است.

جامعه عشایری کهگیلویه و بویراحمد نزدیک به یک‌ میلیون رأس دام سبک و سنگین در اختیار دارند که ۳۴۰ هزار راس آن مازاد است. 

۳۵ درصد صنایع‌دستی شامل ۱۰ هزار مترمربع انواع گبه، جاجیم، قالی، گلیم و فرش این استان را تولید می‌کند.عشایر استان با هشت ایل بومی و سه ایل غیربومی ، ۱۳ زیست‌بوم در کهگیلویه و بویراحمد دارند.