تهران- ایرنا - عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بانک‌های عامل برای دریافت تسهیلات سررسیده شده به کشاورزان فشار می‌آورند، خواستار تامین اعتبار تسهیلات از سوی بانک مرکزی شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا،‌ «جلال محمودزاده»‌ در نشست علنی روز سه‌شنبه مجلس شورای اسلامی و در تذکر شفاهی گفت: قرار بود بازپرداخت تسهیلات بانک کشاورزی برای کشاورزان خسارت دیده به دلیل خشکسالی به مدت دو سال تمدید شده و سود جرایم آن توسط بانک مرکزی به بانک‌های عامل پرداخت شود.

نماینده مردم مهاباد در مجلس با بیان اینکه ۶ ماه است بانک‌های عامل برای دریافت تسهیلات سررسید شده به کشاورزان فشار می‌آورند، خطاب به رییس جمهور گفت: با وضعیت خشکسالی و نابودی محصولات کشاورزی و دامی، کشاورزان چگونه می‌توانند تسهیلات خود را پرداخت کنند؟ ضرورت دارد اعتبار آن توسط بانک مرکزی تامین شود.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس همچنین درباره تامین واکسن کرونا اظهارداشت: متاسفانه میزان مرگ و میر ناشی از بیماری کرونا در کشور بسیار بالاتر از متوسط جهانی است و ضرورت دارد هر چه سریعتر به میزان نیاز واکسن وارد کشور شود و بدون محدودیت سنی، تمامی جامعه واکسینه شوند.

محمودزاده درخصوص پرداخت مطالبات فرهنگیان هم گفت: چرا سازمان برنامه و بودجه کشور نسبت به مطالبات و وضعیت معیشت معلمان تا این میزان بی تفاوت است و حقوق معلمان شاغل و بازنشسته را به موقع پرداخت نمی‌کند؟

وی از رییس جمهوری خواست تا دستور داده و مطالبات مالی و معیشتی معلمان در اولویت قرار بگیرد و سازمان برنامه و بودجه اعتبار لازم را تخصیص دهد.