همدان- ایرنا- مدیر اداره آموزش و پرورش ملایر گفت: در آستانه آغاز سال‌تحصیلی جدید، آموزش و پرورش این شهرستان آمادگی کامل را برای اجرای آموزش‌های مجازی، حضوری و ترکیبی دارد و تمهیدات لازم برای بازگشایی مدارس اندیشیده شده است.

"محمدرضا بشری" روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: حضوری شدن آموزش در مدارس تنها با تصمیم ستاد ملی کرونا امکان‌پذیر است و آمادگی کامل را در صورت بازگشایی مدارس داریم.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش به تنهایی تصمیم‌گیری نمی‌کند و تابع تصمیمات ستاد ملی کرونا هستیم، افزود: تلاش شبانه‌روزی و ایثارگرانه فرهنگیان، آسیب‌های آموزش مجازی را تا حد زیادی جبران کرد.

مدیر اداره آموزش و پرورش ملایر ابراز امیدواری کرد: با بهبود شرایط کشور فرصت تقویت آموزش‌های حضوری فراهم شود.

بشری بیان کرد: به‌تازگی سه برنامه آموزش مجازی، ترکیبی و حضوری برای سال‌تحصیلی جدید تدوین شده که برای هر کدام از این آموزش‌ها، آمادگی لازم در شهرستان ملایر وجود دارد.

وی ادامه داد: اگر شرایط به‌گونه‌ای باشد که آموزش به ‌صورت مجازی در سال‌تحصیلی جدید ادامه پیدا کند، نقاط ضعف و قوت این نوع آموزش احصاء شده تا بتوانیم در حد توان نقاط ضعف را برطرف و کیفیت آن را ارتقا دهیم.

مدیر اداره آموزش و پرورش ملایر همچنین با اشاره به واکسیناسیون گسترده فرهنگیان اظهار داشت: بازگشایی مدارس تدریجی و به احتمال قوی ترکیبی خواهد بود، چراکه تراکم ۱۰۰ درصدی دانش‌آموزان در کلاس درس می‌تواند خطرآفرین باشد.

بشری با بیان اینکه با سه چالش مهم تامین نیروی انسانی، ثبت‌نام دانش‌آموزان و توزیع کتب درسی مواجه هستیم، افزود: اقدامات بسیار خوبی در ستاد پروژه مهر این شهرستان در حال انجام است و چنانچه همراهی اولیای دانش‌آموزان به آن اضافه شود، با هیچ مشکلی در بازگشایی مدارس مواجه نخواهیم شد.

به گزارش ایرنا؛ بیش از ۴۵ هزار دانش‌آموز در شهرستان ملایر در سه منطقه آموزشی ملایر، جوکار و سامن مشغول تحصیل هستند.