سنندج - ایرنا - مدیر گروه آموزش و ارتقای سلامت دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: از هفته گذشته تاکنون هشت هزار و ۶۹۱ تست کرونا در قالب طرح شهید سلیمانی در استان از افراد دارای علائم صورت گرفته که از این تعداد تست سه هزار و ۱۲۷ نفر مثبت اعلام شده است.

به گزارش ایرنا، دکتر حسن محمودی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: یک هزار و ۳۰۴ تیم از هفته گذشته تا کنون در استان در راستای مقابله با کرونا  اقدامات بهداشتی و پیشگیری انجام داده‌اند.

وی با  بیان اینکه در مدت زمان یادشده  تاکنون ۳۲ مورد مراقبت در منزل با رصد و پیگیری تیم‌های مذکور انجام شده است، گفت: یک هزار و ۵۰۶ نفر در منزل تحت قرنطینه خانگی  قرار گرفته‌اند.

مدیر گروه آموزش و ارتقای سلامت دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه در مدت زمان عنوان شده تا این لحظه  تیم‌های مذکور به ۹ هزار و ۷۴۰ خانواده سالم در سطح استان از لحاظ رعایت پروتکل‌های بهداشتی آموزش های لازم را ارائه داده‌اند، افزود: به ۲ هزار و ۸۵۷ خانواده افراد بیمار مبتلا به کووید ۱۹ آموزش داده شده است.

دکتر محمودی با اشاره به سرعت انتقال سریع سویه جدید کرونا موسوم به دلتا ادامه داد: تعداد بیماران در پیک پنجم نسبت به پیک های قبلی، افزایش قابل توجهی یافته است لذا با بی اهمیتی نسبت به رعایت پروتکل ‌های بهداشتی مبتلایان نیز افزایش یافته‌اند.

وی  اضافه کرد: با توجه به آمار بستری‌ها و مبتلایان در استان اقداماتی از قبیل رعایت فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک و خودداری از تجمعات تا قطع زنجیره بیماری ضروری است.

 مدیر گروه آموزش و ارتقای سلامت دانشگاه علوم پزشکی کردستان ضمن تأکید بر انجام واکسیناسیون برای پیشگیری از بیماری و انتقال آن به اطرافیان یادآور شد: شهروندان در اسرع وقت تزریق واکسن کرونا را با مراجعه به مراکز تجمیعی واکسیناسیون و یا مراکز جامع خدمات سلامت انجام داده و ۲ نوبت آن را تکمیل کنند.

در ۲۴ ساعت منتهی به ظهر روز سه شنبه ۱۶ شهریور ۵۳۶ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کردستان شناسایی شد و هشت بیمار هم  جان خود را از دست دادند.

در حال حاضر ۹۰۴ بیمار در مراکز درمانی بستری هستند ۸۵ بیمار نیز در بخش آی سی یو تحت مراقبت‌های ویژه قرار دارند. کرونا از اسفند ۱۳۹۸ تاکنون در کردستان یک هزار و ۵۲۷ قربانی داشته است.