اهواز - ایرنا - مدیر انجمن سینمای جوانان خوزستان گفت: ۱۵ فیلم کوتاه توسط هنرجویان این استان از ابتدای سال جاری تا کنون تولید شده است.

مهدی کیخایی چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان این که تولید این تعداد فیلم در شرایط کرونا آمار قابل قبولی است افزود: در سال های گذشته طی یک سال ۱۰ فیلم کوتاه توسط انجمن سینمای جوانان خوزستان تولید می شد.

وی افزود: این فیلم ها در سطح فیلم اول هستند و تولید آنها با آزمون و خطا همراه بوده ضمن اینکه برخی از این فیلم ها مراحل فنی را طی می کنند که تا پایان نیمه اول امسال آماده نمایش خواهند بود.

مدیر انجمن سینمای جوانان خوزستان با بیان این که تولید این فیلم های کوتاه حاصل دوره های آموزشی و کارگاهی برای هنرجویان بوده است بیان کرد: این افتخار انجمن سینمای جوان است که شرایطی را برای علاقه مندان به سینما فراهم کرده است.

وی با اشاره به این که تولیدات انجمن سینمای جوان این استان در سال گذشته با توجه به شیوع کرونا بر تولیدات هنرجویی و فیلم های اول متمرکز بود بیان کرد: با استفاده ازچهار شیوه حمایتی نوین در فیلمسازی حدود پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار برای اولین بار به تولید فیلم کوتاه اختصاص داده شد. این اعتبار صرف تولید فیلم های حرفه ای و نیمه حرفه ایی شده است.

کیخایی با تشریح دیگر فعالیت های این انجمن افزود: از جمله فعالیت های انجمن سینمای جوان خوزستان برگزاری دوره های بلند مدت آموزشی تخصصی سالیانه است که به صورت مجازی و گاها حضوری برگزار می شوند. در حال حاضر فیلمنامه های بسیاری در مرحله تایید و اجرا هستند.

وی با اشاره به این که در سال گذشته حدود ۳۰ فیلم کوتاه در انجمن سینمای جوان خوزستان تولید شده گفت: دفتر سینمای جوان اهواز به عنوان یکی از دفاتر برتر در آموزش مجازی در کل کشور شناخته شده که حدود ۱۵۰ ساعت ورک شاپ‌ تخصصی و اغلب به صورت رایگان برگزار کرده و این کارگاه ها با حضور هنرجویانی از داخل و خارج از کشور برگزار شد.

کیخایی در ادامه با بیان اینکه فیلم کوتاه یک سینمای کاملا مستقل است که چهارچوب و ساختار خاص خود را دارد به تشریح برنامه های انجمن سینمای جوان به مناسبت روز سینما پرداخت و گفت: برگزاری ورک شاپ تخصصی فیلم نامه نویسی مشترک با کانون پرورش فکری خوزستان ، برگزاری کلاس های تک درس مشاغل سینمایی ، نمایش فیلم، نشست ، گفت‌و گو و نمایشگاه عکس مجازی از سال های گذشته انجمن تا کنون از جمله برنامه های پیش بینی شده به مناسبت روز سینما است.

انجمن سینمای جوانان خوزستان بیش از ۳۵ سال است که همزمان با اولین فعالیتهای انجمن سینمای جوانان ایران، فعالیت خود را در اهواز آغاز کرده و اکنون سه دفتر در شهرهای اهواز ، آبادان و دزفول دارد.