اراک - ایرنا - استاندار مرکزی گفت: تکریم ارباب رجوع و وقت‌گذاری برای شنیدن معضلات مردم، تکلیف اولویت‌دار مدیران دستگاه‌های اجرایی است و امید و رضایتمندی را در جامعه بهبود می‌دهد.

 سید «علی آقازاده» روز چهارشنبه در حاشیه نشست ملاقات مردمی افزود: پاسخگویی مسئولانه با حفظ جایگاه ارباب رجوع از سوی مدیران دستگاه‌های ذیربط ضروری است و این مسئله بر هر تکلیف دیگرشان ارجح است.
وی اظهار داشت: در نشست ملاقات مردمی امروز برخی مشکلات از سوی مراجعان مطرح شد که با وجود طرح آن‌ها پیش از این در دستگاه‌های اجرایی لاینحل مانده بود و دستورهای لازم برای رسیدگی به آن‌ها  صادر شد.

وی خاطرنشان کرد: برخی از این معضلات دارای موانع قانونی هستند که از حیطه توان و اختیارات دستگاه‌های اجرایی خارج است بنابراین می‌طلبد مکاتبات لازم با وزارتخانه های متبوع انجام شود تا گام  موثر در راستای رفع مشکلات مردم برداشته شود.
 آقازاده گفت : برخی مردم ماه‌ها و شاید سال‌ها برای رفع مشکلات خود به دستگاه‌های اجرایی ذیربط  مراجعه می‌کنند وممکن است بر این امر واقف نباشند که مشکلات و مسایل منع قانونی دارد اما مسئولان باید با پاسخگویی شفاف راهکارهای قانونی و دایره اختیارات را توضیح دهند تا افراد قانع شده و از بلاتکلیفی خارج شوند.
استان مرکزی دارای ۱۲ شهرستان و بیش از یک میلیون و ۴۸۰ هزار نفر جمعیت است.