همدان-ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان با تاکید بر اینکه نیازمند حضور مدیران جوان در کشور هستیم گفت: مدیر خوب باید زمینه را برای انتقال مسئولیت به نسل جدید فراهم کند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین «حبیب الله شعبانی موثقی» روز پنجشنبه در مجمع جوانان دفتر نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه در سطح کشور و استان، جوان‌گرایی به یک فرهنگ مورد قبول تبدیل نشده است، اظهار داشت: این انتظار از نسل اول انقلاب وجود دارد که بحث انتقال مسئولیت به نسل جدید را رقم بزند.

وی با انتقاد از اینکه به جوانان میدان داده نشده و کادر سازی مناسب صورت نگرفته است، گفت: یکی از اهداف اصلی این مجمع، تربیت کادر و مدیران آینده کشور از طریق شناسایی و حمایت از جوانان در لایه‌های میانی است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان با تاکید بر اینکه این مجمع اهل ورود مستقیم در عزل و نصب‌ها نیست گفت: وظیفه اصلی مجمع جوانان دفتر نماینده ولی فقیه در همدان شناسایی و حمایت از جوانان برای ورود در عرصه مدیریت است.

حجت الاسلام و المسلمین شعبانی موثقی با طرح این سوال که آیا برای معرفی یک استاندار جوان، نیرویی را آماده و تربیت کرده‌ایم عنوان کرد: آنچه امروز نیاز به آن احساس می‌شود، فراهم کردن شرایط و زمینه های حضور جوان در عرصه‌های مدیریت است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مطالبات جدی ما از استاندار آینده همدان میدان دادن به جوانان و نخبگان در عرصه‌های مدیریتی و کادر سازی است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان با بیان اینکه در مواجه با فضای بسته مدیریتی در استان باید از ظرفیت مجامع جوانان و پیشکسوتان دفتر برای ورود جوانان استفاده کرد ادامه داد: مساله شغل جوانان و ورود در عرصه مسوولیت و کسب قدرت ۲ موضوع متفاوت است که باید بین آنها تفکیک قائل شد.

حجت الاسلام و المسلمین شعبانی موثقی عنوان کرد: داشتن شغل حق جوانان است اما در اسلام تاکید شده که برای رسیدن به مسئولیت و قدرت فی نفسه نباید تلاش کرد.

وی با اشاره به اینکه اگر حس قدرت طلبی در سنین جوانی کنترل نشود، در آینده بسیار خطرناک است یادآور شد: عدم کنترل این حس برای خود فرد و جامعه خطرناک است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان با تاکید بر اینکه بیشترین آسیب در جامعه از طرف انسان‌های قدرت طلب وارد شده است مطرح کرد: انسان قدرت طلب عزت نفس خود را از دست می دهد و در مقابل ظلم و فساد سکوت می‌کند.