کاشان - ایرنا - فرامرز حامدی شهرکی جانباز ۷۰ درصد دفاع مقدس روز پنجشنبه پس از تشییع در ناحیه مقاومت بسیج و اقامه نماز بر پیکر وی از سوی آیت‌الله عباسعلی سلیمانی نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان در گلزار شهدای دارالسلام این شهرستان به خاک سپرده شد.

به گزارش ایرنا، شهید حامدی شهرکی جانباز اهل چهارمحال و بختیاری که از چندین سال پیش ساکن کاشان شده بود، ۲۳ بهمن سال ۱۳۶۴ بر اثر اصابت گلوله به کمر در جاده فاو دچار ضایعه نخاعی و مجروح شد.

این جانباز شهید که در عملیات‌های مختلف فتح المبین، والفجر ۲، خیبر و والفجر حضور داشت پس از تحمل سال‌ها رنج، ۱۷ شهریور در سن ۶۰ سالگی به مقام رفیع شهادت رسید.

شهید حامدی شهرکی متولد سوم فروردین سال ۱۳۴۰ در شهرکرد است و به درخواست خانواده‌اش در کاشان تشییع و در گلزار شهدای دارالسلام این شهرستان آرام گرفت.

شهرستان کاشان یک هزار و ۷۴۲ شهید برای دفاع از اسلام تقدیم انقلاب کرده و دارای ۷۸ شهید مفقودالاثر، ۱۹۶ آزاده، سه هزار و ۹۳۴ جانباز و ۷۴ شهید مدافع حرم است.

کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله حدود ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

استان چهارمحال و بختیاری نیز بیش از هشت هزار جانباز و ایثارگر دارد که از این تعداد چهار هزار نفر جانباز ۲۵ درصد به بالاتر هستند.

در برهه کنونی ۱۰۹ جانباز ۷۰ درصد در چهارمحال و بختیاری در قید حیات هستند که مسن‌ترین جانباز ۷۰ درصد سیف‌الله مختاری متولد اول شهریور ۱۳۲۱ در گندمان بروجن و کوچکترین جانباز ۷۰ درصد از نظر سنی نیز محسن طاهری متولد اول فروردین ۱۳۶۰ در بروجن است.