ارومیه- ایرنا- مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان‌غربی گفت: طرح ملی ناظران سلامت با هدف مدیریت و کنترل اپیدمی کووید ۱۹ در این استان در حال انجام است و طی یک سال گذشته ۳۶۸ هزار و ۵۸۳ نفر خدمات دریافت کرده اند.

امیر جعفرزاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از آذر سال گذشته تا پایان مردادماه امسال ۱۹ هزار و ۹۰۵ نفر  روز از جوانان داوطلب خانم و آقا در جمعیت هلال‌احمر آذربایجان‌غربی خدمات طرح ناظران سلامت را به عموم مردم ارائه دادند.

وی بیان کرد: این نفرات در  قالب ۱۰ هزار و ۶۶۰ تیم فعال بودند و مدیریت و کنترل اپیدمی کووید ۱۹ به شیوه محله و خانواده محور مبتنی بر "هر خانه یک پایگاه سلامت" از مهمترین اهداف اجرای این طرح است.

وی ادامه داد: این اعضا تاکنون توانسته‌اند ۱۵۹ هزار و ۹۷۵ مکان را به لحاظ رعایت پروتکل‌های بهداشتی، نظارت و ارزیابی کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان‌غربی گفت: کنترل و نظارت بر حفظ و اجرای پروتکل‌های بهداشتی از دیگر اهداف مهم طرح ملی ناظران سلامت در آذربایجان‌غربی است.

جعفرزاده افزود: آموزش رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای شهروندان، توسعه آموزش‌ های همگانی، ترویج فرهنگ پیشگیری از بیماری و حمایت‌های بهداشتی درمانی از افراد آسیب‌ پذیر از کرونا از برنامه‌های این طرح است.

وی اظهار داشت: در راستای اجرای این طرح، پایگاه‌های سلامت با مشارکت جوانان و داوطلبان و با اصول دعوت مردم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح استان فعال می‌شوند.

به گزارش ایرنا، همه شهرهای آذربایجان غربی همچنان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند.