نوشهر - ایرنا - مدیر شبکه بهداشت‌ودرمان نوشهر از کاهش ۸۰ درصدی تعداد مراجعین مشکوک به کرونا به مراکز درمانی و آمار بستری بیماران کرونایی در بیمارستان شهید بهشتی این شهرستان نسبت به دو هفته پیش خبر داد.

دکتر سید رحیم سیدپور روز شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: در حال حاضر روزانه به طور متوسط ۳۰ نفر بیمار مشکوک کرونایی به بیمارستان شهید بهشتی مراجعه می کنند ، این در حالی است دو هفته پیش تعداد مراجعین دارای علائم بیماری کرونا بیش از ۱۶۰ نفر بود.

وی ادامه داد: در حال حاضر تعداد بیماران مبتلا به کووید ۱۹ بستری در تنها بیمارستان شهرستان ۱۲ نفر است که از این تعداد چهار نفر در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان  قرار دارند در حالی که دو هفته قبل تعداد بستری ها دستکم ۵۵ نفر بود.

مدیر شبکه بهداشت نوشهر علت روند کاهشی آمار بیماران در این شهرستان را اجرای مناسب محدودیت های کرونایی در یک ماه گذشته دانست و گفت که رعایت جدی و سختگیرانه دستورالعمل‌های بهداشتی مهم ترین راه کنترل و کاهش سیر شیوع کرونا است.

وی نسبت به احتمال افزایشی شدن روند شیوع کرونا در شهرستان در صورت عادی‌انگاری توسط مردم هشدار داد و افزود : بنا بر اعلام سازمان جهانی بهداشت در صورت عدم رعایت پروتکل های بهداشتی شاهد پیک ششم با شدتی چند ده برابر پیک پنجم در یک ماه آینده خواهیم بود.

سیدپور ماسک نزدن را یکی از مهم ترین راه های ابتلای افراد به کرونا دانست و تاکید کرد : تمامی افرادی که حتی هر دو دز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند، باید ماسک بزنند و فاصله‌ اجتماعی را رعایت کنند و از ازدحام و دورهمی و حضور در مراسم پرتعداد و فضاهای سربسته بپرهیزند.

وی همچنین از مرگ ۱۵۰ نفر در نوشهر به خاطر ابتلا به کرونا از آغاز اپیدمی تاکنون خبر داد و گفت :در حال حاضر بیش ۵۵ هزار نفر یعنی ۳۰ درصد مردم شهرستان دز اول واکسن کرونا و بیش از ۲۰ هزار نفر نیز دز دوم واکسن کرونا را در نوشهر دریافت کردند.

مدیر شبکه بهداشت نوشهر با تاکید بر شتاب جهادی فرایند واکسیناسیون ، از راه اندازی دومین مرکز تجمیع واکسیناسیون شهرستان در چند روز آینده خبر داد و افزود : با تلاش مدافعان سلامت در حوزه بهداشت ، سرعت واکسیناسیون در این شهرستان افزایش یافت و تنها در مرکز تجمیع صالحین در یک روز به بیش از سه هزار نفر واکسن تزریق شد.

سیدپور گفت: افراد بالای ۴۸ سال که تاکنون دز اول واکسن دریافت نکرده اند ، می توانند با ثبت نام در سامانه salamat.gov.ir و بعد از دریافت پیامک به مراکز واکسیناسیون در نوشهر مراجعه کرده و واکسن کرونا را تزریق کنند.