سنندج - ایرنا - رییس مرکز بهداشت سنندج گفت: بازرسان بهداشت محیط این مرکز در ادامه اقدامات کنترلی و نظارتی موفق به کشف و ضبط بیش از سه هزار و ۲۸۰ کیلوگرم مواد غذایی تاریخ گذشته و غیرقابل استفاده شدند.

دکتر جهانبخش یوسفی روز شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه مواد غذایی کشف شده بعد از سیر مراحل قانونی معدوم شد، اظهار داشت: در چهار روز گذشته اکیپ‌های گشت مشترک ستادی در قالب هشت تیم از ۵۴ مکان مختلف و در سطح بازدیدهای محیطی بازرسین بهداشت محیط این مرکز ۴۵۰ واحد صنفی مختلف تجاری، خدماتی، عمومی و پزشکی را مورد بازدید و بازرسی قرار دادند.

وی افزود: همکاران نظارتی این مرکز در خصوص بازدید از فعالیت گروه رستوران و غذای آماده، بستنی فروشی و مراکز مشابه در مدت یاد شده ۱۴۱ مورد بازدید را به انجام رسانیده و ۶ مورد از مواد غذایی در مراکز یاد شده را برای تایید سلامت مواد بکارگرفته شده مورد نمونه برداری قرار دادند.

رییس مرکز بهداشت سنندج نمونه برداری از سه واحد نان خبازیهای سنندج را به منظور تایید سلامت نان از نظر عدم استفاده از جوش شیرین و تعیین میزان نمک مجاز در نان را از اقدامات نظارتی بر سلامت نان شهر سنندج عنوان کرد.

یوسفی اضافه کرد: در این بازدیدها ۱۵ واحد صنفی که در اجرای پروتکلهای بهداشتی تخلف و قصور کرده بودند، اخطاریه ۲۴ ساعته بهداشتی دریافت کردند.

وی اظهار داشت: پیگیری‌های لازم در خصوص ۱۱ مورد اخطاریه صادر شده به اصناف در گذشته و ۲ مورد شکایات مردمی ثبت شده در سامانه ۱۹۰ نیز توسط بازرسین این مرکز در مدت یاد شده به انجام رسیده است.

دکتر یوسفی ضمن اشاره به نمونه برداری ۳۰ مورد آب اشامیدنی برای تایید سلامت آب وانجام ۲۲۰ مورد تست کلر سنجی در مناطق مختلف شهری وروستایی، افزود: نظارت بر پاکسازی و شستشوی آب چاه روستای علی آباد و مخازن ذخیره آب روستای برقرو  تحت پوشش مرکز نگل از فعالیتهای بازرسین این مرکز در زمینه نظارت بر بهبود کیفیت آب شرب شهرستان سنندج در چهار روز گذشته بوده است.

وی ضمن اظهار تاسف از درگذشت تعداد دیگری از شهروندان سنندجی بر اثر ابتلا به بیماری کرونا از مردم خواست همچنان با رعایت کامل پروتکلهای بهداشتی و انجام واکسیناسیون در مقابله با این بیماری مهلک یاری گر کادر سلامت کشور باشند.

دکتر یوسفی به نمونه گیری ۸۷۵ نفر از شهروندان سنندجی در مراکز نمونه گیری تست کرونا از نظر ابتلا به این بیماری در چهار روز گذشته خبر داد.

شهرستان سنندج بیش از ۵۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

در ۲۴ ساعت منتهی به ظهر روز جمعه ۱۹ شهریور ۳۳۹ بیمار جدید در کردستان شناسایی شد و هشت بیمار هم جان باختند. ۸۷۰ بیمار در مراکز درمانی استان بستری شده‌اند که ۸۳ نفر آنها بدحال بوده و در بخش آی سی یو تحت مراقبتهای ویژه قرار دارند. کرونا از اسفند ۱۳۹۸ تا ظهر دیروز در کردستان یک‌هزار و ۵۴۳ قربانی داشته است.