مشهد- ایرنا- رییس دانشکده علوم پزشکی نیشابور گفت: میانگین فوت روزانه ناشی از کرونا در این شهرستان طی شهریور ماه به شاخص  آبان ماه رسیده و گرچه تعداد مبتلایان کاهش یافته اما تعداد مرگ و میر همچنان زیاد است.

محسن عظیمی‌نژاد روز شنبه در نشست ستاد مقابله با کرونا در نیشابور افزود: از ابتدای شهریور ماه امسال بیشترین تعداد بستری شده در آی.سی.یو را داشتیم و اغلب رکوردها را در این ماه شکستیم. 

وی ادامه داد: من قبول ندارم وضعیت نیشابور نارنجی شده و تا زمانی که ورودی بیماران، بیماران بخش آی.سی.یو و تعداد فوتی‌ها کاهش نیافته نباید وضعیت نارنجی اعلام کنیم.

رییس دانشکده علوم پزشکی نیشابور گفت: ۷۰ درصد فوتی‌های کرونا در این شهرستان از ۱۴ درصد افراد بالای ۶۰ سال هستند که واکسن نزده‌اند و بیشترین آنها در مناطق روستایی هستند. 
وی افزود: از امروز تیم های سیار واکسیناسیون در نیشابور، فیروزه و زبرخان خانه به خانه برای تزریق واکسن مراجعه می کنند و رسانه ها و سازمان تبلیغات باید مردم را به واکسیناسیون تشویق کنند.
عظیمی نژاد ادامه داد: ظرفیت پایگاه‌ها ۱۰۰ درصد افزایش یافته و در حال حاضر ۹ پایگاه در شهرستان‌های نیشابور، فیروزه و زبرخان مشغول فعالیت هستند.
فرماندار ویژه نیشابور نیز در این نشست گفت: به رغم انجام واکسیناسیون و کاهش تعداد مبتلایان، آمار فوتی‌ها در این شهرستان روند افزایشی دارد زیرا افراد بعد از درگیری ریه به بیمارستان می آیند و این عادی انگاری ها ما را دچار مشکل می‌کند.
علیرضا قامتی افزود: طی ۲۰ روز گذشته بیشترین تعداد مرگ و میر ناشی از کرونا را داشتیم و هنوز میانگین رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در نیشابور ۶۰ درصد است و با ادامه این روند ارائه خدمات در اصناف و دیگر حوزه ها دچار مشکل می‌شود. 
وی ادامه داد: این در حالی است که باشگاه‌های ورزشی مشغول فعالیت هستند لذا باید نظارت‌ها در این خصوص افزایش یابد.
دادستان نیشابور هم گفت: به گفته کارشناسان، یکی از علل ابتلای شهروندان به کرونا استفاده نکردن از ماسک است و در این حوزه باید یک ضمانت اجرا در نظر گرفته شود. 
سید محمد حسینی افزود: مردم از تبعیض در اجرای قانون گله‌مند هستند و باید نسبت به گروه‌های شغلی، یک شیوه در نظر گرفته شود.
وی ادامه داد: پزشکان بخش خصوصی باید در مراکز بستری با دستگاه سلامت همکاری کنند و در این خصوص سازمان نظام پزشکی باید همکاری لازم را داشته باشد.
مرکز شهرستان ۴۰۰ هزار نفری نیشابور در ۱۲۷ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.