بندرعباس - ایرنا - مدیرعامل جمعیت هلال احمر هرمزگان گفت: ‌۹ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال توسط خیران و داوطلبان به اجرای نذر آب در شهرستان‌های سیریک و میناب این استان کمک شد.

مختار سلحشور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت:‌ این مبلغ برای کاهش تنش آبی در برخی روستاهای این ۲ شهرستان استفاده شده و اکنون تویض لوله‌های فرسوده در ۲ روستای شهرستان سیریک انجام شده و این عملیات در ۲ روستای دیگر درحال انجام است.

وی ادامه داد: تنش آبی در یکی از روستاهای شهرستان میناب هم شدت بیشتری دارد که به همین دلیل تمرکز در میناب بر روی این روستاست تا بتوان سریع‌تر مشکل مردم در این زمینه را کاهش داد.

وی اضافه کرد: جمعیت هلال احمر در کنار این کار که با خرید لوله و تجهیزات مورد نیاز و قرار دادن آن در اختیار دستگاه اجرایی برای تعویض لوله‌های فرسوده و یا لوله‌کشی خط انتقال آب در روستاها انجام می‌دهد فعالیت‌های دیگری هم در طرح نذر آب دارد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر هرمزگان اضافه کرد: توزیع بسته‌های معیشتی، بهداشتی و لوازم تحریر هم در قالب طرح نذر آب انجام شده و کاروان سلامت با نظر دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان که معتقد بود این کاروان می‌تواند منجر به تجمع شود اجرایی نشد.

سلحشور اشاره کرد: طرح نذر آب با کمک هلال احمر استان‌های فارس، گلستان و بهشر در شهرستان‌های سیریک و میناب درحال اجراست که در قالب آن در میناب ۳۵۰ بسته غذایی،  حدود ۲۳۰۰ بسته لوازم التحریر، ۳۲۰۰ بسته بهداشتی حاوی ماسک و ژل ضدعفونی  ، ۱۱۰ مخزن ۵۰۰لیتری به ارزش افزون‌بر هفت میلیارد ریال در روستاهای کم برخوردار بخش سندرک توزیع شد.

وی اشاره کرد: همچنین چهار هزار متر لوله به ارزش ۲٫۵ میلیارد ریال جهت ترمیم خط لوله انتقال به روستاهای متاثر از خشکسالی که خطوط لوله آنها فرسوده شده خریداری و تحویل مسوولان اجرایی شهرستان‌ های سیریک و میناب شد.

جمعیت هلال احمر استان گلستان و هرمزگان معین شهرستان میناب و جمعیت هلال احمر استان فارس و بوشهر معین شهرستان سیریک در طرح نذر آب ۴ هستند.