سنندج - ایرنا - رییس سابق هیات مدیره صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی کردستان گفت: هم اکنون در صندوق کردستان ۲۱۳ اتحادیه و تشکل فعال عضو هستند که قسمت عمده بهره برداران بخش کشاورزی استان را در برمی‌گیرد.

به گزارش ایرنا، خالد جعفری روز یکشنبه در آیین تکریم و معارفه رییس هیات مدیره صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی کردستان اظهار داشت: صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی کردستان طی ۱۵ سال فعالیت مستمر خود، حدود چهار هزار و ۷۲۰ میلیارد ریال تسهیلات اثرگذار و ارزان قیمت به صورت هدفمند و نظارت شده به فعالان بخش کشاورزی استان، جهت تأمین به موقع نقدینگی و تهیه نهاده‌های موردنیاز تولید در زیربخش‌های مختلف اعطاء کرده است.

وی با اشاره به اینکه این صندوق در حال حاضر سرمایه‌ای به میزان ۷۳۰ میلیارد ریال را در اختیار دارد، افزود: سرمایه صندوق کردستان نسبت به سرمایه اولیه هشت هزار میلیون ریالی، بیش از ۹۰ برابر شده است و فرآیند افزایش سرمایه صندوق استان با توجه به اعتماد فعالان و بهره برداران بخش، روند رو به رشدی را دارد.

رییس سابق هیات مدیره صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی کردستان ادامه داد: صندوق کردستان از لحاظ سرمایه در بین صندوق‌های استانی رتبه ششم و در بین کل صندوق‌های کشور که ۱۶۵ صندوق هستند، رتبه دهم را برخوردار است.

وی اضافه کرد: این مهم نشان از اهتمام بخش دولتی و بخش خصوصی در تمرکز سرمایه در صندوق استان و استفاده هر چه بیشتر از خدمات و تسهیلات این صندوق توسط تشکل‌های فعال و تولید کننده دارد.

جعفری به تشکیل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی در سقز اشاره کرد و افزود: صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی شهرستان سقز در اسفندماه سال۱۳۹۴ با عضویت ۷۴ سهامدار در مسیر خدمت رسانی به تولیدکنندگان و فعالان بخش کشاورزی تشکیل شد و در حال حاضر یکی از فعال‌ترین صندوق های استان است.

وی ادامه داد: تشکیل صندوق حمایت از توسعه فعالیت‌های کشاورزی زنان روستایی استان نیز در سال ۱۳۹۶ با عضویت ۲۲ صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی به تعداد ۵۹۱ نفر سهامدار تاسیس شد و هم اکنون این صندوق با عضویت ۲۸ صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی به تعداد ۶۹۱ نفر سهامدارخدمات و تسهیلات ارائه می‌کند.

رییس سابق هیات مدیره صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی کردستان یادآور شد: صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان همواره تلاش کرده است تا زنجیره محصولاتی که تولید آنها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده را در مراحل قبل از تولید، تولید، فروش و بازاریابی و همچنین بازگشت سرمایه که با مشکلات زیادی مواجه هستند، شناسایی و نسبت به رفع مشکلات و موانع آنان اقدام کند.

دولت سیزدهم برنامه‌های خاصی برای حمایت از بخش کشاورزی دارد

رییس جدید هیات مدیره صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی کردستان اظهار داشت: دولت سیزدهم و شخص وزیر جهاد کشاورزی برنامه‌های خاصی برای حمایت از بخش کشاورزی دارد که امیدواریم این حمایت‌ها به توسعه بیش از پیش صندوق توسعه بخش کشاورزی نیز منجر شود.

فرید سپری با اشاره به اینکه بخش کشاورزی یکی از مهمترین بخش‌های هر کشور است که مسئله مهم تامین امنیت غذایی را برعهده دارد، افزود: یکی از مهمترین ابزارهای این بخش سرمایه انسانی آن است که در کنار مجهز بودن به دانش و فنون موردنیاز به سرمایه مالی نیز نیاز دارد.

وی ادامه داد: در راستای توسعه زنجیره تولید، برنامه‌های ما باید بازارمحور باشد، تا بتوانیم این بخش را بیش از پیش توسعه دهیم.

رییس جدید هیات مدیره صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی کردستان به ضرورت افزایش سرمایه صندوق توسعه بخش کشاورزی کردستان تاکید کرد و گفت: صندوق توسعه فعالیت‌های کشاورزی زنان روستایی استان نیز باید فعالیت خود را بیشتر کند که این مهم نیازمند همکاری و تلاش مضاعف است.

طی آیین تکریم و معارفه رییس هیات مدیره صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی کردستان از خدمات ۱۵ ساله "خالد جعفری" رییس سابق تقدیر و "فرید سپری" به عنوان رییس جدید منصوب شد.