بجنورد- ایرنا- رییس شبکه بهداشت و درمان رازوجرگلان گفت: واکسیناسیون روستاییان بالای ۱۸ سال علیه ویروس کرونا در این شهرستان مرزی خراسان شمالی از امروز- یکشنبه- آغاز شد.

رضاعلی یوسفی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تمامی افراد گروه سنی بالای ۱۸ سال در مناطق روستایی می توانند با رعایت شیوه نامه بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی با مراجعه به مراکز درمانی و خانه های بهداشت واکسن کووید۱۹ را دریافت کنند.

وی با اشاره به پوشش ۴۷ درصدی واکسیناسیون جمعیت بالای ۳۰ سال در این شهرستان مرزی، گفت: از ابتدای آغاز طرح ملی واکسیناسیون در کشور تاکنون ۲۰ هزار و ۹۷ دُز واکسن کرونا در رازوجرگلان دریافت شده است.

یوسفی افزود: از این تعداد ۱۱ هزار و ۹۹۲ دُز در نوبت اول و ۳ هزار و ۹۵۱ دُز نیز در نوبت دوم تزریق شده است.

پیش از این نیز رییس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی اعلام کرده بود، اهالی روستانشین رازوجرگلان برخلاف دیگر شهرستان های استان،  استقبال خوبی از واکسن کرونا نداشته اند که سرعت بخشی در این بخش نیازمند همکاری و همراهی دهیاران است.

از ابتدای آغاز طرح ملی واکسیناسیون در خراسان شمالی همزمان با سراسر کشور، تاکنون ۳۰۴ هزار و ۷۴۵ واکسن کرونا به استان وارد و ۲۷۴ هزار دٌز تزریق شده است و اینک ۳۶ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال استان واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

براساس آمار رسمی تا پایان موج چهارم ویروس کرونا یکهزار و ۵۰۰ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در خراسان شمالی جان خود را از دست دادند که این میزان در موج پنجم افزایش زیادی داشته است.

براساس اعلام آخرین رنگبندی کرونایی شهرستان ها، هم اکنون شهرستان های بجنورد، اسفراین، شیروان، فاروج، گرمه، جاجرم در وضعیت قرمز و شهرستان های مانه و سملقان و  رازوجرگلان نیز در وضعیت نارنجی کرونایی قرار گرفته است.